آفتاب

بهزیستی،آسیب روحی ناشی از سیل گلستان را 1968نفر اعلام کرد

بهزیستی،آسیب روحی ناشی از سیل گلستان را 1968نفر اعلام کرد

گرگان - ایرنا - مدیر کل بهزیستی گلستان گفت: 12 هزار و 742 مورد عملیات غربالگری در مناطق سیل زده ی استان نشان می دهد که یک هزار و 968 نفر به اختلال روانی و استرس فوق حاد ناشی از بلای سیل مبتلا شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ابراهیم غفاری عصر روز سه شنبه اظهار کرد: این افراد با استفاده از روش های درمانی مانند مشاوره های فردی، بازی درمانی و بسته های آموزشی تحت رصد مددکاران و کارشناسان تیم های بهزیستی قرار گرفتند.
وی گفت: رصد و پایش مستمر افراد دچار پی تی اس (استرس فوق حاد پس از حادثه) بین 6 ماه تا یکسال ادامه خواهد داشت.
وی به خدمات سازمان بهزیستی در زمان حضور سیل زدگان در مناطق اسکان اضطراری اشاره کرد و گفت: در پایش صورت گرفته مشخص شد یک هزار و 244 سالمند و بیش از 3 هزار کودک ساکن در این کمپ ها از خدمات مورد نیاز بهره مند شدند.
مدیر کل بهزیستی گلستان اظهار کرد: با هدف ایجاد شادی و نشاط کودکان و نونهالان، 23 مهد کودک موقت در این مراکز ایجاد شد
وی گفت:در فروردین ماه به 5 هزار خانوار تحت پوشش سیل زده ساکن شهرهای آق قلا و گمیشان بین 5 میلیون تا 15 میلیون ریال و در مجموع 3 میلیارد و 500 میلیون ریال مستمری پرداخت شد.
غفاری گفت: بر اساس سامانه بنیاد مسکن و ارزیابی های انجام شده تاکنون حدود 390 منزل مسکونی متعلق به مددجویان بهزیستی بعنوان بناهای تخریبی اعلام شده که این افراد علاوه بر تسهیلات و کمک های دولتی می توانند از مبلغ 100 میلیون ریال کمک بلاعوض بهزیستی در ساخت خانه استفاده کنند.
وی ادامه داد، در سیل اخیر 400 قلم وسیله توان بخشی مددجویان شامل ویلچر ، واکر، سمعک بلا استفاده شد که تاکنون دویست نوع از آن تامین و بصورت امانی به مددجویان واگذار شد و مابقی نیز در کمتر از یک ماه آینده به در اختیار مددجویان قرار می گیرد.
بگفته مدیرکل بهزیستی گلستان ،از ابتدای وقوع سیل (26 اسفند ) تاکنون 30 میلیارد ریال کمک غیر نقدی و 7 میلیارد ریال کمک نقدی از سوی سمن های مردم نهاد و خیریه های کشور به استان اختصاص یافت که در حال توزیع این کمک ها بین مددجویان هستیم.
غفاری بیان کرد: در سیل اخیر در مجموع یک هزار میلیارد ریال خسارت به بخش‎های مختلف اعم تأسیسات و زیرساخت‎های بهزیستی، لوازم منزل و مسکن و احشام مددجویان بهزیستی وارده شد.
شبس**7333/3091 **1917
کد N2149006

وبگردی