آفتاب

گل گهر سیرجان به لیگ برتر فوتبال کشور صعود کرد

گل گهر سیرجان به لیگ برتر فوتبال کشور صعود کرد

کرمان - ایرنا - تیم گل گهر سیرجان در هفته 33 رقابت های لیگ دسته یک با یک گل بر شهرداری ماهشهر غلبه کرد و ضمن قهرمانی زودهنگام در جام آزادگان، جواز صعود به لیگ برتر فوتبال کشور را کسب کرد.

به گزارش ایرنا، دیدار 2 تیم فوتبال گل گهر سیرجان و شهرداری ماهشهر از ساعت 17 عصر امروز(سه شنبه) در ورزشگاه امام علی(ع) سیرجان آغاز شد و سیرجانی ها در خاتمه این مسابقه با تک گل دیرهنگام پیمان رنجبری در وقت های تلف شده نیمه دوم، کار را با یک پیروزی شیرین سه امتیازی یکسره کردند.
بزرگترین لحظه تاریخی استان کرمان بالاخره در سال 98 رقم خورد و تیم گل گهر سیرجان با صعود خود توانست پایانی خوش برای پنج سال دوری استان از رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور بسازد.
استان کرمان با زیرساخت های بسیار و استعدادهای ناب فوتبالی نشان داد که ظرفیت حضور در لیگ برتر فوتبال کشور را دارد که با فرستادن یک نماینده به این رقابت ها خود را به عنوان استانی مدعی در فوتبال به اثبات رسانید.
همچنین با وجود صعود تیم فوتبال آرمان گهر سیرجان به لیگ دسته یک فوتبال کشور این استان همچنان سه نماینده در رقابت های فصل آینده جام آزادگان خواهد داشت که نشان می دهد کرمان می تواند حتی نماینده های بیشتری در لیگ برتر فوتبال کشور داشته باشد.
شاگردان وینکو بگوویچ که در بسیاری از لحظات این مسابقه تیم برتر میدان بودند، موقعیت های بسیاری روی دروازه ماهشهری ها خلق کردند و تیم گل گهر سیرجان سرانجام در دقیقه 95 این مسابقه مزد حملات خود را گرفت و با یک گل به برتری دست یافتند.
گل گهر سیرجان از ابتدای این دیدار با ترکیب مهرداد بشاگردی، علیرضا ابراهیمی، حسام پورهاشم، بهمن کامل، مهران گلزاری، محسن آذرباد، حمید گلزاری، پیمان نامور، مهرداد آوخ، محمدامین درویشی و پیمان رنجبری به میدان رفت و لحظه ای پر افتخار را در تاریخ این مرز و بوم رقم زد.
گل گهر سیرجان پس از این دیدار با 55 امتیاز، 46 گل زده و 26 گل خورده از 29 بازی خود یک هفته به پایان رقابت های جام آزادگان، عنوان قهرمان لیگ دسته یک فوتبال کشور را کسب کرد.
شهرداری ماهشهر نیز که با شکست در این مسابقه تنها 22 امتیاز از 29 مسابقه خود کسب کرده، پس از 2 فصل حضور در جام آزادگان، به لیگ دسته دوم فوتبال کشور سقوط کرد.
از حواشی این دیدار حضور رئیس هیات فوتبال استان و مدیرکل ورزش و جوانان کرمان در ورزشگاه مملو از جمعیت امام علی(ع) سیرجان بود که در تمامی 90 دقیقه نماینده این استان را همراهی کردند و صعود به لیگ برتر را در کنار هواداران سیرجانی جشن گرفتند.
**مس کرمان و فجر سپاسی شیراز به تساوی رضایت دادند
تیم فوتبال مس کرمان نیز که امروز(سه شنبه) به شیراز رفته بود به تساوی یک بر یک مقابل فجر سپاسی این شهر رضایت داد.
محمدرضا پورمحمد در دقیقه 73 از تیم فوتبال مس کرمان و بابامحمدی در دقیقه 20 از تیم فجر سپاسی شیراز در این مسابقه گلزنی کردند.
تیم فوتبال مس کرمان با این تساوی، اکنون 44 امتیازی شده و در رتبه پنجم جدول رده بندی جام آزادگان قرار گرفته است و فجر سپاسی شیراز نیز پس از این دیدار با 38 امتیاز در جایگاه هشتم لیگ دسته یک فوتبال کشور جای گرفت.
**مس رفسنجان بر خونه به خونه بابل غلبه کرد
مس رفسنجان نیز از ساعت 17 عصر امروز(سه شنبه) در ورزشگاه شهدای این شهر مقابل خونه به خونه بابل قرار گرفت و توانست سه امتیاز خانگی این مسابقه را از آن خود کند.
تک گل این مسابقه را سلمان بحرانی در دقیقه 76 از تیم فوتبال مس رفسنجان وارد دروازه بابلی ها کرد.
تیم فوتبال مس رفسنجان با این پیروزی 36 امتیازی شد و در رتبه دهم جدول رده بندی جام آزادگان قرار گرفت و خونه به خونه بابل با 28 امتیاز سیزدهم شد.
7420/ 5054
کد N2148950

وبگردی