آفتاب
رئیس بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) :

فعالان علمی به کشورهای اسلامی معرفی می شوند

فعالان علمی به کشورهای اسلامی معرفی می شوند

تهران- ایرنا- رئیس کارگروه اجرایی بنیاد علم وفناوری مصطفی (ص) گفت که این بنیاد افراد فعال در قالب توسعه محصول یا جذب سرمایه گذار عرصه علمی و فناوری را به کشورهای اسلامی معرفی می کند.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش ایرنا ، «سید علی عمرانی» روز سه شنبه در نشست خبری اختتامیه مسابقه دانش آموزی نور در بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) با بیان اینکه، این بنیاد از دانش آموزان، اساتید برجسته ، سازمان ها و موسسات بهره می گیرد تا در راستای تاثیر ذاری بیشتر در زمینه های علمی فعالیت کند، افزود: اگر خواستار آن باشیم که علم به دست جامعه رسد، باید به حوزه فناوری نیز وارد شویم.
وی با بیان اینکه در جایزه مصطفی (ص) تاکید بر اثر علمی است و نه فرد یا فعالیت های علمی، به فعالیت های این بنیاد اشاره و تصریح کرد: اولین اهدایی موزه هنر مصطفی (ص) که در پارک فناوری پردیس واقع است ، توسط رسام عرب زاده، هنرمند عرصه فرش صورت گرفت .
عمرانی، تابلوی خوشنویسی اثر استاد کچوییان و اثر استاد دماوندی مزین به نام پیامبر اکرم (ص) را از دیگر آثار موجود در این موزه ذکر کرد.
وی از مشارکت هنرمندان کاشانی و اهدای آثاری از هنرمندان شیرازی -11 اثر قلم زنی از استاد اطمینان قصر الدشتی به این موزه خبر داد و گفت : 6 اثر تابلو خط و نقاشی درباره پیامبر اکرم (ص) از دیگر هدایای اعطایی هنرمندان اصفهانی به این موزه است.
رئیس کارگروه اجرایی بنیاد علم و فناوری مصطفی (ع ) ادامه داد: اتفاق دیگر مربوط به اواخر سال گذشته بود که در حوزه استپ(step) روی داد در مورد نشست تبادل تجربیات علم و فناوری در کشورهای اسلامی بود که چهارمین دوره آن در کشور عمان برگزار شد.
وی گفت: پنجمین دوره استپ اواخر سال 97 و در مرکز بین المللی تحقیقات علوم زیستی و شیمی دانشگاه کراچی پاکستان ، با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در امور بانوان برگزار شد.
عمرانی ادامه داد: 64 دانشمند برجسته و جوان و یک برگزیده جایزه مصطفی(ص) از 19 کشور( قزاقستان، امارات، اردن، فنلاند، کانادا، عمان، مصر، آلمان، ایران، لبنان، مالزی، عراق، پاکستان، فرانسه، یمن، ترکیه، سنگاپور، آمریکا و سوئد) در این استپ شرکت کردند.
رئیس کارگروه اجرایی بنیاد علم فناوری مصطفی(ص) درباره بخش های دیگر این استپ گفت: نشست‌های علمی به‌ منظور بررسی چالش‌های حوزه‌ سلامت و راهکاریابی و ارائه دستاوردهای علمی دانشمندان جوان و نشست‌هایی با جامعه علمی پاکستان برگزار شد.
عمرانی افزود: 381 عضو در قالب جامعه خادم المصطفی(ص) از 23 کشور سنگاپور، عربستان، اردن، پاکستان، آلبانی، استرالیا، اندونزی،کنیا، مالزی، کنیا، زیمباوه، توگو، موریس، تانزانیا، غنا، نیجریه، کامبوج، عراق، فلسطین، ونزوئلا ،کوبا، ترکیه و ایران فعالیت دارند.
وی گفت: اتفاق دیگر در این بنیاد مجمع صندوق سرمایه گذاری و موقوفات آن است که مجموعه سرمایه های جذب شده دراین بنیاد تاکنون 38 میلیارد و 600 میلیون تومان بوده است.
رئیس کارگروه اجرایی بنیاد فناوری مصطفی(ص) از کارگروه های علمی این بنیاد گفت و افزود: داوری آثار در مراحل نهایی و فعال شدن شاخه های اقتصاد و بانکداری اسلامی و شاخه ریاضیات در علوم پایه از دیگر فعالیت های این بنیاد است.
به گزارش ایرنا بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) رویدادهایی از جمله جایزه مصطفی (ص)، مسابقه دانش آموزی نور، رقابت علمی کنز (ارائه برترین دستاوردهای علمی و کاربردی محققان جوان مسلمان/ knowledge application and notion for society)، نشست های استپ و ارائه فرصت مطالعاتی به برترین دانشمندان و محققان جوان جهان اسلام را برگزار می کند.
مسابقه دانش آموزی نور یکی از بخش های این جایزه است که اختتامیه آن ششم اردیبهشت ماه در حوزه هنری برگزار می شود.
این دوره گرامیداشت ابن رزاز جزری به عنوان سومین دوره این مسابقه و در سطحی گسترده تر و در عرصه بین الملل برگزار شده است ، طی آن بیش از 5 هزار دانش آموز با مجموع یکهزار و 733 اثر از 7 کشور ایران، تونس، عراق، تانزانیا، ترکیه، پاکستان و افغانستان در این مسابقه شرکت کردند.
**8398**1601**
کد N2148641

وبگردی