آفتاب

دادگستری گلستان: اطلاع رسانی نامناسب سیل به گردشگری خسارت زد

دادگستری گلستان: اطلاع رسانی نامناسب سیل به گردشگری خسارت زد

گرگان - ایرنا - رییس کل دادگستری گلستان گفت: اطلاع رسانی نامناسب در سیل اخیر و ایجاد تصور گرفتار بودن همه شهرها در این بحران، به صنعت گردشگری گلستان در زمان تردد مسافران نوروزی خسارت زد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هادی هاشمیان روز سه شنبه در جلسه شورای حقوق حفظ بیت‎المال استان گلستان اظهار داشت: بی سلیقگی برخی در اطلاع رسانی سیل اخیر سبب شد فرصت مناسب گلستان برای جذب گردشگر از دست رفته و مسافران به تصور درگیری همه شهرها در بحران سیل از سفر به این استان خودداری کنند.
وی بیان کرد: یکی از ظرفیت های عمده و مهم گلستان برای تحقق شعار سال، استفاده مطلوب و هر چه بیشتر و بهتر از ظرفیت گردشگری است.
رییس کل دادگستری گلستان همچنین به برخورد قانونی با متخلفان بروز سیل اخیر اشاره کرد و گفت: نظارت بر روند امداد و نجات و استمرار آن تا رفع گرفتاری ها، آسیب شناسی و در ادامه برخورد قاطعانه با متخلفان و اهمال‎کاران احتمالی از جمله رویکردهای دستگاه های قضایی در مقوله سیل است و در برخورد قانونی با هیچ کس تعارف نخواهیم داشت.
هاشمیان ادامه داد: اگرچه حجم باران اخیر چندین برابر سال‎های گذشته بود اما بخشی از علت وقوع سیل که منجر به بروز خسارت های فراوان شد، ضعف برخی دستگاه های اجرایی است.
وی گفت: انجام برخی تکالیف مانند رعایت حریم راه ها، رودخانه ها و سواحل در قوانین قید شده اما چشم پوشی از انجام آن موجب شد نعمت الهی باران زمینه ساز تحمیل خسارتی سنگین به گلستان شود.
رییس کل دادگستری گلستان به اقداماتی مانند ایجاد شکاف در راه و خط آهن برای عبور سیلاب اشاره کرد و گفت: همه این اقدامات تاثیرگذار بر اساس مصوبه شورای تامین و اجرای نیروهای مسلح بود اما برخی مغرضان و بدخواهان نسبت‎های نادرستی به نیروهای مسلح حاضر در مدیریت سیلاب اعم از سپاه و ارتش داده و خدمات آن ها را زیر سوال می برند.
7333/3091
کد N2148609

وبگردی