آفتاب

گل نخست امباپه برابر موناکو با شکستن رکورد «بولت» زده شد

گل نخست امباپه برابر موناکو با شکستن رکورد «بولت» زده شد

تهران- ایرنا- آمار به ثبت رسیده از سرعت «کیلین امباپه» از زمان استارت برای به ثمر رساندن گل نخست خود در بازی مقابل موناکو، حاکی از آن است که مهاجم سریع فرانسوی رکورد 100 متر «یوسین بولت» قهرمان دو سرعت جهان را شکسته است.

به گزارش ایرنا، روزنامه سان انگلیس روز سه شنبه نوشت: همه می دانند که «کیلین امباپه» سریع می دود اما تازه ترین استارتی که وی در بازی مقابل موناکو زد و در نهایت با یک گل فوق العاده همراه شد به اندازه ای سریع بود که براساس گزارش ها، رکورد 100 متر «یوسین بولت» قهرمان دو سرعت جهان را شکسته است.
امباپه پس از هت تریک تحسین برانگیز در پیروزی 3 بر یک پاری سن ژرمن مقابل موناکو که به قهرمانی زودهنگام آنان در لوشامپیونه نیز انجامید، بار دیگر ثابت کرد که جانشینی سزاوار برای «لیونل مسی» و «کریستیانو رونالدو» در قامت بهترین بازیکن جهان است.
نخستین گل امباپه که در دقیقه 15 بازی به ثمر رسید از عمق نیمه خودی آغاز شد؛ به عبارت دیگر، بهترین بازیکن جوان سال 2018 توپ را از عمق یک سوم دفاعی تیم پاریسی تا داخل محوطه جریمه موناکو با سرعتی باورنکردنی معادل 38 کیلومتر بر ساعت پیش برد؛ سرعتی که به راحتی در مقایسه با آنچه بولت در سال 2009 برای ثبت رکورد 100 متر جهان بر جای گذاشت (9.58 ثانیه)، بیشتر بود؛ بولت در آن سال 100 متر را در 9.58 ثانیه پیمود که سرعت وی به طور میانگین برابر با 37.58 کیلومتر بر ساعت بود.
کار امباپه در دقیقه 15 تمام نشد و او با گلزنی در دقایق 38 و 55 هت تریک خود تکمیل کرد تا علاوه بر تثبیت قهرمانی پی اس جی در لوشامپیونه، آمار گل های خود را در این فصل به عدد 30 رسانده و سایه به سایه فوق ستاره بارسا برای تصاحب کفش طلا حرکت کند.
ورزشی**3991**9129
کد N2148587

وبگردی