آفتاب

دومین گروه مهندسان ارزیاب نوسازی مدارس راهی خوزستان شد

دومین گروه مهندسان ارزیاب نوسازی مدارس راهی خوزستان شد

تهران - ایرنا - دومین گروه مهندسان ارزیاب سازمان نوسازی مدارس، از استان‌های خراسان رضوی، بوشهر، هرمزگان، کرمان، زنجان، اردبیل، کردستان و فارس برای بررسی وضعیت فضاهای آموزشی و ارزیابی میزان خسارات وارده به مدارس به استان خوزستان اعزام شدند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، این گروه مهندسان ارزیاب که برای مرحله دوم اعزام می‌شوند به ‌صورت داوطلبانه برای کمک‌رسانی‌های تخصصی اعلام آمادگی کرده‌ بودند و از امروز (سه شنبه) به مدت یک هفته در مناطق سیل‌زده استان خوزستان خواهند بود.
در مرحله دوم، 20 نفر از مهندسان ادارات کل نوسازی مدارس از 8 استان خراسان رضوی، بوشهر، هرمزگان، کرمان، زنجان، اردبیل، کردستان و فارس اعزام می‌شوند.
در مرحله اول نیز 24 نفر از 9 استان تهران، گیلان، آذربایجان شرقی، اصفهان، قزوین، کرمانشاه، همدان، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد به مناطق سیل‌زده استان لرستان اعزام ‌شده بودند.
دریافت نظرات تخصصی و علمی مهندسان ارزیاب برای ارزیابی میزان خسارات و همچنین جانمایی جدید مدارس جایگزین، ضروری است و این گروه‌ها در قالب تیم‌های ناظر ابنیه و تاسیسات، ساختمان‌ها، تجهیزات و تاسیسات دستگاه‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس را مورد بازدید تخصصی میدانی قرار داده و میزان خسارات وارده را به‌ صورت دقیق محاسبه می‌کنند تا مشخص شود که فضاهای آسیب‌دیده نیازمند تخریب و بازسازی یا تعمیرات اساسی یا پاکسازی هستند.
یکی از مشکلاتی که مناطق سیل‌زده با آن گریبان گیر هستند زمان‌بر بودن ارزیابی‌ها است که به علت کمبود نیروی انسانی متخصص و همچنین فقدان امکان تردد در برخی مناطق، این موضوع به ‌کندی پیش می‌رود؛ اما با اعزام تعداد افراد بیشتر و فراهم کردن امکانات حداقلی لازم برای این کار می‌توان به امر ساماندهی فضاهای آموزشی سرعت بخشید.
**1883** 1200
کد N2148489

وبگردی