آفتاب

اولین نشست سخنگوی جدید قوه قضاییه آغاز شد

اولین نشست سخنگوی جدید قوه قضاییه آغاز شد

تهران- ایرنا- نخستین نشست خبری قوه قضاییه در سال جدید با حضورغلامحسین اسماعیلی سخنگوی جدید این قوه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا نخستین نشست خبری اسماعیلی با حضور خبرنگاران، تصویربرداران و اصحاب رسانه لحظاتی پیش در دادگستری کل استان تهران شروع شد.
آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه در 19 فروردین در جلسه مسئولان عالی قضایی، غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران را به عنوان سخنگوی قوه قضاییه معرفی کرد و با اشاره به درخواست حجت‌ الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای مبنی بر واگذاری سمت سخنگویی دستگاه قضایی گفت: جهاد و اجتهاد آقای محسنی اژه‌ای بر کسی در قوه قضاییه پوشیده نیست و حضور ایشان در دستگاه قضایی همواره مغتنم و موثر بوده است.
وی افزود: با توجه به درخواست آقای اژه‌ای مبنی بر واگذاری جایگاه سخنگویی قوه قضاییه، ضمن تقدیر از تلاش‌های ایشان در سمت سخنگویی، آقای اسماعیلی که از قضات شریف و مدیران دلسوز و تلاشگر دستگاه قضایی هستند، به عنوان سخنگوی قوه قضاییه این مسئولیت مهم را برعهده خواهد داشت.
اسماعیلی علاوه بر اینکه ریاست کل دادگستری استان تهران را به عهده دارد، مسئولیت‌هایی از جمله ریاست سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور و همچنین دادستانی مشهد را به عهده داشته است.
محسنی اژه‌ای که همچنان به عنوان معاون اول قوه قضاییه به فعالیت خود ادامه می‌دهد از سال 89 تاکنون 136 نشست خبری برگزار کرده است. او در سال 89 که دادستان کل کشور بود، به عنوان سخنگوی قوه قضاییه معرفی شد و هر ماه با برگزاری نشست های خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ می داد.
اجتمام *1003*1834
کد N2148474

وبگردی