آفتاب
روزنامه پاکستانی؛

تحریم نفتی آمریکا علیه ایران برای آسیا مشکل آفرین است

تحریم نفتی آمریکا علیه ایران برای آسیا مشکل آفرین است

اسلام آباد - ایرنا - یک روزنامه اردو زبان پاکستان روز سه شنبه نوشت: تمدید نشدن معافیت برای خریداران نفت ایران از سوی آمریکا کشورهای آسیایی را با مشکل جدید روبرو می کند.

به گزارش ایرنا، روزنامه «جنگ» چاپ شهر راولپندی در گزارش خود با اشاره به تصمیم دولت ترامپ برای عدم تمدید معافیت نفت هشت کشور در خرید نفت از ایران، نوشت که تصمیم آمریکا کشورهای آسیایی را با مشکلات فراوانی روبرو می کند.
در این گزارش آمده است: بیشتر چالش از عدم معافیت خرید نفت ایران متوجه کشورهای آسیایی است در حالی چین و ترکیه حاضر به پذیرفتن تصمیم جدید دولت ترامپ نیستند.
روزنامه جنگ نوشت: جمهوری اسلامی ایران تحریم های آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرده در حالی که عربستان مدعی گرفتن جای ایران در بازار جهانی نفت و رژیم صهیونیستی نیز از آن استقبال کرده است.
«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته اعلام کرد که این کشور از این پس دیگر معافیتی از تحریم ها برای واردکنندگان نفت ایران اعمال نخواهد کرد.
آمریکا بدنبال افزایش فشارها به ایران بوده و در این راستا از تمدید معافیت خرید نفت ایران از سوی هشت کشور دیگر خودداری کرد.
بر این اساس ترامپ با اعلام تحریم صادرات نفت ایران از ماه می، کشورهای دیگر را نیز که به خواسته آمریکا عمل نکنند تهدید به اعمال تحریم کرده است.
این در حالیست که اقدام یکجانبه آمریکا موجب نگرانی در بازارهای جهانی شده است.
بازار نفت با واکنش منفی به این تصمیم، شاهد افزایش سه درصدی بهای نفت بوده که بیشترین میزان افزایش در 2019 بوده است.
آساق*274**1663**
کد N2148465

وبگردی