آفتاب
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی:

کاربست نظریه علم اسلامی در محتوای آموزشی به بحث گذاشته می شود

کاربست نظریه علم اسلامی در محتوای آموزشی به بحث گذاشته می شود

تهران- ایرنا- رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: این سازمان با همکاری پژوهشکده علوم و فرهنگ اسلامی بنا دارد با برگزاری همایشی به بحث و ارائه دستاوردهای علمی درباره نظریه علم اسلامی و کاربست آن در نظام آموزش و پرورش بپردازد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین علی ذوعلم روز سه‌شنبه در نشست خبری، با بیان اینکه این همایش ششم اردیبهشت ماه در مرکز همایش های غدیر برگزار می‌شود، اظهار داشت: پس از گذشت 9 سال از امضای تفاهم نامه میان سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و پژوهشکده علوم و فرهنگ اسلامی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، تلاش های علمی محققان و صاحب نظران حوزوی، دانشگاهی و آموزش و پرورش با تاکید بر محتوای آموزشی نظام تعلیم و تربیت به نتیجه رسید که در این همایش ارائه می شود.
وی تصریح کرد: یکی از انتقادهای عمیق و درستی که از نظام محتوایی آموزش و پرورش می شود، مبتنی نبودن کتاب ها و مفاهیم درسی بر دانش اسلامی و ابهام در این عرصه است.
ذوعلم اضافه کرد: اگر در مبانی نظری تحول، مباحث معرفت شناسی مطرح می شود به این دلیل است که این مباحث در برنامه ملی درسی خود را نشان دهد و جهت گیری دانش یادگیری در نظام تعلیم و تربیت درست و مبتنی بر فلسفه باشد.
معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: این همایش با پیام آیت الله جوادی آملی آغاز می شود و در ادامه دو نشست تخصصی مباحث نظریه علم اسلامی و کاربست آن در نظام آموزش و پرورش با حضور محققان و صاحب نظران مورد بررسی قرار می گیرد.
ذوعلم اظهار داشت: در این همایش تلاش بر این است دانشگاه ها و حوزه های علمیه در یک تعامل متقابل برای حل مسائل مبنایی آموزش و پرورش و آنچه که در برنامه ریزی درسی و جهت گیری محتوایی و نظری باید محقق شود، قرار گیرند.
به گفته وی انجمن های علمی، حوزوی و دانشگاهی باید خود را مسئول تغذیه و حمایت علمی از تعلیم و تربیت بدانند؛ زیرا بدون این هم فکری به آموزش و پرورش مطلوب دست پیدا نخواهیم کرد.
همایش نظریه علم اسلامی و کاربست آن در نظام آموزش و پرورش با حضور اساتید حوزوی و دانشگاهی ششم اردیبهشت ماه در مرکز همایش های غدیر در قم برگزار می شود.
1883**1584
کد N2148384

وبگردی