آفتاب

سرمربی والیبال نشسته روسیه: امکانات ایران فوق العاده است

سرمربی والیبال نشسته روسیه: امکانات ایران فوق العاده است

تهران - ایرنا - سرمربی تیم والیبال نشسته مردان روسیه با تمجید از امکانات و زیرساخت های ایران در این رشته گفت: در روسیه امکاناتی با این کیفیت وجود ندارد که و به همین علت نتوانسته ایم نتیجه خوبی در رقابت های بین المللی کسب کنیم.

«الکساندر اوسیانیکوف» روز سه شنبه در حاشیه برگزاری اردوی مشترک این تیم با ملی پوشان ایران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: والیبال نشسته جایگاه ویژه ای در بین ایرانیان دارد. براساس آمار موجود، بیش از یکصد تیم در ایران فعال است و فاصله زیادی بین کشور شما با بوسنی وجود دارد. در کشور بوسنی شمار تیم ها به عدد 30 می رسد.
وی تصریح کرد: این عدد در کشور روسیه کمتر از انگشتان 2 دست است و به 10 تیم نیز نمی رسد.
سرمربی تیم ملی والیبال نشسته مردان روسیه با بیان اینکه هدف از برگزاری اردو در ایران، آمادگی برای رقابت های قهرمانی اروپا و کسب سهمیه پارالمپیک 2020 توکیو است، گفت: در تمام دنیا والیبال نشسته ایران را به عنوان یک قدرت در جهان می شناسند، بدون شک این اردوی مشترک و دیدارهای دوستانه با ایران به سطح پیشرفت والیبال روسیه کمک فراوانی خواهد کرد.
او در پایان در زمینه شیوه استعدادیابی این کشور در ورزش معلولان اظهار داشت: در روسیه کمیته ای برای استعداد یابی ورزش معلولین وجود دارد و کسانی که نقص عضو مادرزادی یا تصادفی دارند خود را به اردوهای ورزشکاران معلول معرفی می کنند. پس از این مرحله و نظر مربیان مختلف، گلچین معلولان شکل می گیرد و نفرات منتخب در رشته های مختلف به ویژه والیبال نشسته مشغول به تمرین خواهند شد.
اردوی مشترک تیم ملی والیبال نشسته روسیه به سرمربیگری «الکساندر اوسیانیکوف» با تیم ملی ایران از اول اردیبهشت در محل فدراسیون جانبازان و معلوین آغاز شد. در خلال این اردو چند دیدار دوستانه بین دو تیم نیز برگزار خواهد شد.
ورزشی**2052**1067**
کد N2148374

وبگردی