آفتاب

قشم میزبان سفرای فرهنگی اکو

قشم میزبان سفرای فرهنگی اکو

تهران - ایرنا - رییس موسسه فرهنگی اکو،از میزبانی منطقه آزاد قشم از سفرای کشورهای عضو اکو برای امضای تفاهمنامه گردشگری و همکاری های فیمابین آنها خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا ،«محمدمهدی مظاهری» با اشاره به امضای تفاهمنامه همکاری با دبیرخانه مناطق آزاد کشور ،یادآورشد :کار را از کیش آغاز کرده و در قشم موضوع گردشگری را تعقیب می‌کنیم از این رو و بر اساس این تفاهمنامه منعقده به زودی سفرای کشورهای عضو اکو در جزیره قشم حضور می یابند تا به دنبال آن تفاهمنامه همکاری میان موسسه اکو و منطقه آزاد قشم نیز امضا و نهایی شود.
مظاهری، با اشاره به ژئوپارک قشم، ژئوپارک‌ها را پدیده مهمی در اقتصاد گردشگری دانست و ادامه داد: توانایی گردشگری هر منطقه را باید در آمایش سرزمین در نظر بگیریم و بدانیم این نکته از مهم ترین موضوعات دیپلماسی فرهنگی است.
به گفته وی در برنامه های اخیر به موضوعاتی چون ورزش، موزه ها، گردشگری و... توجه بیشتری شده است. قشم نمایندگی کل آسیا را در موضوع ژئوپارک ها دارد که این موضوع برای ما مهم است.
وی با اشاره به پرژه های گردشگری موسسه فرهنگی گفت: ما 11 برنامه با عنوان دیپلماسی صلح داشتیم که از ازجمله آن افتتاح مزرعه صلح اکو، گردشگری دیپلماتیک اکو در تهران، گردشگری همسران دیپلمات ها، همکاری در مراسم روز جهانی گردشگری، برگزاری سمینارها در استان هایی از جمله اصفهان، قزوین، حمایت از همایش های تمدنی اکو و... را شامل می شود.
مظاهری در پاسخ به سوال خبرنگارفرهنگی ایرنا درباره دلایل همکاری با مناطق آزاد ،گفت: دلایل استفاده از موقعیت مناطق آزاد، به روشنی قابل بیان است اما مهم ترین آن ها مناطق آزاد در کشورهای منطقه اکو هم وجود دارد و این مساله راه ما را برای داد و ستد گردشگر، باز می کند البته زمینه و تمهیداتی باید فراهم شود اما موقعیت مناسبی برای فعالیت در این موضوع است.
فراهنگ ** 9211 ** 1355
کد N2148335

وبگردی