آفتاب

16 شرکت ایرانی در نمایشگاه 'پروژه قطر' حضور می یابند

16 شرکت ایرانی در نمایشگاه 'پروژه قطر' حضور می یابند

تهران - ایرنا - جمهوری اسلامی ایران برای دومین سال متوالی با 16 شرکت در نمایشگاه بین المللی ساخت و ساز و صنایع وابسته موسوم به «پروژه قطر» شرکت می کند.

به گزارش ایرنا، شانزدهمین نمایشگاه پروژه قطر از 29 آوریل تا 1 می ( 9 تا 11اردیبهشت) با شعار «آینده ساخت و ساز در قطر» با حضور 350 شرکت داخلی و خارجی از 34 کشور جهان در محل نمایشگاه های بین المللی این کشور در دوحه برگزار می شود.
به نوشته روزنامه الشرق قطر علاوه بر شرکت های داخلی شرکت هایی از آلمان ، ایتالیا ،پاکستان ، بلژیک ، تایوان ، الجزایر ، روسیه ، کویت ، بریتانیا ، اتریش، رومانی و شماری از سایر کشورهای جهان آخرین دستاوردهای خود در عرصه ساختمان را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می دهند.
این روزنامه افزود : شرکتهای ترکیه ای و چینی بیشترین غرفه ها را در این نمایشگاه به خود اختصاص داده اند.
این نمایشگاه در چارچوب چشم انداز 2030 قطر برگزار می شود.
دوحه امیدوار است این نمایشگاه فرصت مناسبی برای اتمام طرح های در دست اجرای این کشور و برگزاری هر چه بهتر میزبانی مسابقات جام جهانی فوتبال در سال 2022 میلادی باشد.
نمایشگاه پروژه قطر که همه ساله توسط « شیخ عبدالله بن ناصر آل ثانی » نخست وزیر و وزیر کشور قطر افتتاح خواهد شد، تنها نمایشگاه این کشور در حوزه ساخت و ساز و صنایع مرتبط است.
کارشناسان اقتصادی این نمایشگاه را زمینه ای منحصر به فرد جهت حضور در بازار چند میلیارد دلاری و استفاده از فرصت های بی شمار قطر ارزیابی می کنند.
علاوه بر آن در این نمایشگاه امکان دسترسی به تصمیم گیرندگان با نفوذ در زمینه های مختلف ساخت و ساز برای شرکت های ایرانی فراهم می شود.
ارزش طرح های زیرساختی قطر بیش از 16 میلیارد دلار برآورد می شود.
دولت قطر سال گذشته میلادی برای اجرای طرح های عمرانی حدود 29 میلیارد ریال قطری ( 8 میلیارد دلار) اختصاص داده بود.
این نمایشگاه 2 سال بعد از آن برگزار می شود که کشورهای عربستان ، امارات متحده عربی، بحرین و مصر روابط خود را با قطر قطع کرده و مرزهای زمینی ، دریایی و هوایی را هم بر روی این کشور بستند.
خاورم**9208**1508
کد N2148241

وبگردی