آفتاب
مدیر کل انجمن های مدارس :

انجمن اولیا و مربیان شورای کتاب راه اندازی می کند

انجمن اولیا و مربیان شورای کتاب راه اندازی می کند

تهران- ایرنا- مدیرکل برنامه‌ریزی انجمن‌های مدارس، آموزش خانواده و مشاوره اولیا وزارت آموزش و پرورش از راه اندازی شورای کتاب با هدف نیازسنجی از خانواده ها در حوزه های مرتبط با فرزندان آنها خبر داد .

به گزارش روز سه شنبه ایرنا ، «نورعلی عباسپور» با اشاره به اینکه این انجمن یکی از مراجع انتشار کتاب برای خانواده‌ها در زمینه فرزند پروری و آموزش خانواده است، عنوان کرد: به همین دلیل تلاش می‌شود تا استانداردها و معیارهایی برای کتاب‌ها در نظر گرفته شود البته از سیاست‌های اخیر انجمن وجود نکات عملی در کتاب‌ها و فاصله گرفتن از بحث‌های نظری است تا کتاب‌ها بتوانند راهکارهایی به خانواده‌ها ارائه دهند.
وی تصریح کرد: در راستای این هدف از حجم کتاب‌ها کاسته و تلاش شده تا کتاب ها به گونه ای تدوین شود که برای سنین مختلف مفید باشد و خانواده‌ها بتوانند از این کتاب‌ها استفاده کنند.
مدیرکل برنامه‌ریزی انجمن‌های مدارس، آموزش خانواده و مشاوره اولیا وزارت آموزش و پرورش در ادامه از شرکت این انجمن در نمایشگاه کتاب با 11 کتاب چاپ اول و 50 کتاب تجدید چاپ‌ خبر داد.
براساس گزارش وزارت آموزش و پرورش ، عباسپور تصریح کرد : انتشارات انجمن اولیا و مربیان سابقه طولانی دارد و در سال‌های گذشته چندین بار به‌ عنوان ناشر برگزیده انتخاب‌ شده و انجمن اولیا و مربیان تاکنون 285 عنوان کتاب در محورهای مشاوره و روانشناسی خانواده منتشر کرده است و اساتید صاحب نامی با این انتشارات همکاری دارند.
وی ادامه داد : در سال 97، چهل‌ و سه عنوان کتاب برای انتشار به این انجمن ارجاع شده است که پس از انجام داوری و تطبیق این کتاب‌ها بر اساس استانداردهای انجمن اولیا و مربیان 11 عنوان کتاب تائیدیه لازم برای چاپ را کسب کردند و مابقی کتاب ها مطابق با معیارهای تعیین شده نبودند.
مدیرکل برنامه‌ریزی انجمن‌های مدارس، آموزش خانواده و مشاوره اولیا وزارت آموزش و پرورش افزود: کتاب‌های تجدید چاپ‌ شده انجمن در سال گذشته 50 عنوان کتاب بوده است، البته کتاب‌هایی هم هستند که برای بار اول چاپ‌ و با استقبال زیادی مواجه شده‌اند.
به گفته عباسپور انتشارات انجمن اولیا و مربیان برای چند سال در نمایشگاه کتاب شرکت نکرد اما از سال گذشته بار دیگر در این نمایشگاه شرکت کرده و امسال هم در غرفه 201 در شبستان راهرو 28 در نمایشگاه کتاب حضور دارد و بر اساس برنامه ریزی ها اساتیدی که امسال برای اولین بار کتاب‌هایشان چاپ ‌شده است با حضور در غرفه ضمن گفت و گو با بازدیدکنندگان ، به پرسش‌های مخاطبان پاسخ می دهند.
**1883**601**
کد N2148220

وبگردی