آفتاب

بزرگداشتی هنرمندانه از هنر استاد پیشکسوت تصویرگری

بزرگداشتی هنرمندانه از هنر استاد پیشکسوت تصویرگری

تهران - ایرنا - بزرگداشت علی اکبر صادقی هنرمند تصویرگر پیشکسوت با حضور جمعی از هنرمندان عرصه های مختلف هنری در سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در پردیس چارسو برگزار شد.

به گزارش دوشنبه شب خبرنگار فرهنگی ایرنا، آیین بزرگداشت استاد «علی اکبر صادقی» هنرمند تصویرگر پیشکسوت در سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در پردیس چارسو برگزار شد.
در این آیین معتمد آریا از دلایل علاقه خود به این هنرمند پیشکسوت ،نوع نگاه یکسان و نزدیکی محل تولد در جنوب شهر تهران و انتقال به منطقه بالاتر در سن کم عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه بعد از ورود به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان علاقه بیشتری به او پیدا کردم تاکید کرد: کانون محلی است که هیچ هنرمند بدی از آن به وجود نیامده و همه ما دین بزرگی به این مکان داریم.
وی افزود: صادقی به من آموخت می توان در دل کودک باشی اما راجع به چیزهای جدی راجع به جنگ، زندگی و خواسته هایت صحبت به زبان بیاوری و سخن بگویی.
در ادامه آیدین آغداشلو با بیان اینکه من قدیمی ترین دوست زنده صادقی هستم ،خاطر نشان کرد: کار کردن وی ستایش دارد که برای این کار هنوز دیر نشده است.
وی با تاکید بر اینکه امروز خاطره تعریف نمی کنم زیرا تمام لحظات 60 سال دوستی خاطره ام با او خاطره است ،اظهار داشت: این استاد پیشکسوت در طول سال ها کار کردن میراث دار هنرمندان اساطیری ایران است که با پشتکار و عملکردش به این مهم دست یافت.
وی ادامه داد : تبار وی به حماسه های ایرانی، شاهنامه ای و اسطوره ای هر چیزی که رنگ و بوی گذشته دارد می رسد و من فردی را نمی شناسم که شبیه او باشد؛ هر موضعی داشته باشد مهم نیست من پای حرف هایم می ایستم و امروز پای یک عمر زندگی صادقی ایستاده ام.
وی تاکید کرد: صادقی میراث دار لایق اسطوره های قدیمی است و به آنها تعلق خاطر دارد، نقاش هایی آمدند اما هیچ کدام به جایگاه او نرسیدند زیرا آنها به عمق نرفته و اما اسطوره در متن زندگی صادقی وجود داشت زیرا وی از جوهر دیگری بود در کار خودش درست پیش رفت.
حقیقی نیز در ادامه با بیان پهلوانان در میان آثار صادقی از عشق می گویند ،تاکید کرد: صادقی مهری پایدار دارد که در تمام آثارش دیده می شود.
کیانیان ،گفت: همانطور گفته شد استاد صادقی قدیمی ترین دوست آغداشلو و من جدیدترین دوست او هستم زیرا تنها دو سالی است که از نزدیک با وی آشنا شده و در همان لحظه دیدار همانند جوانان ذوق زده شدم.
استاد «علی اکبر صادقی» در این آئین ضمن قدردانی از حاضران ،گفت: من کامپیوتر اصلا بلد نیستم و با تلفن همراه هم نمی توانم کار کنم زیرا نمی خواهم وقت مرا را بگیرد.
وی افزود: از تدریس هم خوشم نمی آید سه ماه تدریس کردم اما بسیار تنبل هستم به همین دلیل بدون دریافت پول کار را هم رها کردم.
صادقی تاکید کرد: من همه جوانان را دوست دارم و افتخار می کنم بتوانم به عنوان استاد راهنما کوچک ترین کاری برای آنها انجام دهم.
آیین تکریم استاد علی اکبر صادقی هنرمند تصویرگر پیشکسوت با حضور احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران، فاطمه معتمد آریا، ابراهیم حقیقی، آیدین آغداشلو، ابراهیم فروزش، رضا کیانیان و محمدرضا کریمی صارمی
به گزارش ایرنا، سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر 29 فروردین تا 6 اردیبهشت در پردیس سینمایی چارسو برپاست. جشنواره امسال شامل بخش های متنوعی؛ از جمله بخش های اصلی سینمای سعادت، جلوه گاه شرق و جام جهان نما، بخش های جنبی نمایش فیلم‌های کلاسیک مرمت شده، مستند زیر ذره‌بین، شاخه‌های زیتون (پنجره‌ای به دنیای اسلام)، مروری بر آثار سینمای چین، مروری بر آثار سینمای آلمان، نمایش فیلم‌­های کمدی معاصر، نمایش‌های ویژه – بهترین کشورها و بازار فیلم است.
افزون بر این برنامه های مختلفی، چون دارالفنون (اردوی استعدادیابی با حضور فیلم­سازان جوان ایران، منطقه و جهان)، نشست‌­های دانشگاهی، کارگاه­‌ها و سمینارهای آموزشی و بزرگداشت­‌ بزرگان سینمای ایران نیز همزمان با 9 روز جشنواره برگزار می شود.
فراهنگ ** 7561 ** 1355
کد N2147689

وبگردی