آفتاب
مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت:

بیمه سلامت به یک میلیون مددجوی شهری کمیته امداد خدمات می دهد

بیمه سلامت به یک میلیون مددجوی شهری کمیته امداد خدمات می دهد

تهران- ایرنا- مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت گفت: پس از انعقاد تفاهم نامه بین سازمان بیمه سلامت و کمیته امداد امام خمینی (ره)، بیمه سلامت به یک میلیون مددجوی شهری کمیته امداد خدمات سلامت را ارائه می دهد.

به گزارش ایرنا از سازمان بیمه سلامت، داود حاج قاسمعلی روز دوشنبه درباره تفاهم نامه سازمان بیمه سلامت و کمیته امداد امام خمینی (ره) برای پوشش بیمه ای یک میلیون نفر از مددجویان شهری افزود: درمان مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) تا انتهای سال 97 توسط همین نهاد انجام می شد. یعنی با توجه به ردیف اعتباری که دولت دراختیار کمیته امداد قرار می داد، پوشش بیمه ای مددجویان به تعداد یک میلیون نفر ساکن شهرها توسط همین نهاد و در قالب نظام ارجاع و پزشک خانواده صورت می گرفت.
وی بیان کرد: ازسال های شکل گیری سازمان بیمه سلامت زمزمه هایی به وجود آمد مبنی بر اینکه کمیته امداد هم باید مانند برخی دستگاه ها پیگیری روند درمان مددجویان خود را به بیمه سلامت واگذار کند، اما این مسئله تا اواخر سال گذشته محقق نشد؛ بنابراین در ماه های پایانی سال 97 با برگزاری جلسه هایی مسئله واگذاری درمان مددجویان کمیته امداد در دستور کار قرار گرفت و این مسئله منجر به ایجاد تفاهم نامه میان مدیرعامل سازمان بیمه سلامت و رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شد.
حاج قاسمعلی ادامه داد: البته این یک میلیون نفر در شهرها ساکن بوده و برای بیمه شدگان روستایی از گذشته خدمات توسط بیمه سلامت ارائه می شود.
مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت اظهار داشت: حدود 250 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) همپوشانی بیمه ای دارند که این موارد شناسایی شده و قرار است پوشش بیمه ای آنها در قالب سایر اقشار با حفظ نظام قبلی آنها یعنی نظام ارجاع و پزشک خانواده در نظر گرفته شود. بنابراین هزینه ها با معرفی مددجویان کمیته امداد به بیمه سلامت توسط این سازمان بیمه گر انجام می شود.
وی بیان کرد: اگر فردی از پوشش کمیته امداد خارج شود این نهاد می تواند فرد جدیدی را برای دریافت خدمات بیمه ای به بیمه سلامت معرفی کند، زیرا ردیف اعتباری کمیته امداد در این خصوص ثابت است.
به گزارش ایرنا، بیست و هشتم فروردین ماه 98 بود که بر اساس تفاهم نامه ای بین سازمان بیمه سلامت و کمیته امداد امام خمینی (ره) تعداد یک میلیون نفر از مددجویان شهری تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.
پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در این مراسم گفت: از نظر کمیته امداد باید اقشار تحت پوشش مانند سایران باشند و نشان دار بودن جامعه هدف از بین ‏برود. اقدامی که امروز انجام می‌شود برای شهرهای بالای 20 هزار نفر است که حدود یک میلیون نفر را شامل می‌شود و بیمه پایه ‏این افراد از کمیته امداد به بیمه سلامت منتقل می‌شود.‏
طاهر موهبتی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت نیز در این مراسم گفت: مبلغ 470 میلیارد تومان از کمیته امداد برای این یک میلیون بیمه شده به بیمه سلامت منتقل می‌شود. ‏باید در یک تا دو ماه برای همه این یک میلیون نفر دفترچه بیمه سلامت صادر شود. البته کمیته امداد باید همچنان تشخیص بدهد که آیا ‏اشخاص نیازمند هستند یا خیر.‏
اجتمام*9482*1193
کد N2147600

وبگردی