آفتاب

ورود هنرجویان ناامید ممنوع! | تولید و صادرات امید در کارگاه خانگی بادامی‌ها

ورود هنرجویان ناامید ممنوع! | تولید و صادرات امید در کارگاه خانگی بادامی‌ها

استاد محمد علی بادامی به همراه خواهر خود خانم زینب بادامی، از جمله اساتید به نام عرصه پتینه و دکوراتیو و نقاشی روی سنگ هستند که تعداد قابل توجهی از هنرجویان را وارد بازار کار کرده اند. در این کارگاه خانگی به غیر از آموزش درست صفر تا صد هنر، کالای دیگری به نام امید و انگیزه تولید و وارد رگ‌های هنرجویان می‌شود و نتیجه آن را می‌توان رونق ملی در درون بازارهای داخل کشور دید.

آفتاب: استاد محمد علی بادامی به همراه خواهر خود خانم زینب بادامی، از جمله اساتید به نام عرصه پتینه و دکوراتیو و نقاشی روی سنگ هستند که تعداد قابل توجهی از هنرجویان را وارد بازار کار کرده اند. در این کارگاه خانگی به غیر از آموزش درست صفر تا صد هنر، کالای دیگری به نام امید و انگیزه تولید و وارد رگ‌های هنرجویان می‌شود و نتیجه آن را می‌توان رونق ملی در درون بازارهای داخل کشور دید.
استاد محمد علی بادامی، به دوران نوجوانی و مشکلات عدیده خود اشاره کرد و گفت: دوران بسیار سختی را مثل خیلی‌های دیگر پشت سر گذاشتم. شبانه روز با پسرعمه ام کار می‌کردیم. از گچ کاری تا نقاشی ساختمان گرفته و هر کاری که در حوزه ساختمان بود را امتحان کردم اما انگار درونم با این نوع کارها اغناء نمی‌شد و یک روزی به خودم گفتم باید بعد این همه سال تلاش و کوشش خودت مخترع و مبدع خلاقیت و استعدادهای خودت باشی و به همین خاطر بعد از آزمون و خطاهای زیادی بالاخره موفق شدم ابداعاتی را انجام دهم که خداراشکر امروزه ثمره آن را در کارگاه کوچک خانگی به همراه خواهرم می‌بینم که بسیار خرسندم.
وی صداقت، علم بالا و خلاقیت را مهمترین وجه تمایز آموزش سه گانه اساتید هنر دانست و گفت: اگر قرار باشد من و خواهرم در این کارگاه به هنرجویان آموزش پتینه و دکوراتیو و نقاشی روی سنگ بدهیم باید در درجه اول عالم به این هنرها باشیم و صفر تا صد را به هنرجویان عرضه بداریم و مهمتر از همه اینکه صداقت داشتن در تدریس و اینکه بتوانی با خلاقیتی خاصی، چیزهایی را به هنرجویان ارائه دهی که آن‌ها روزی برای جامعه مفید باشند از جمله وجه تمایز اساتید هنر در این حرفه است که ما سعی کرده ایم جزء این نباشد.
این استاد به نام عرصه پتینه تصریح کرد: امروزه زیبا سازی منازل و تغییر و تحول در خانه و محل کار یکی از اقدامات سازنده ای است که علاوه بر نماد ظاهری به روحیات اعضای آن محل هم کمک شایانی می‌کند منتها با توجه به شرایط اقتصادی جامعه باید بگویم که می‌توان با یکسری تکنیک‌ها، در جهت زیباسازی منازل و محل کار و کارگاه و کارخانه‌ها اقدامات مفیدی را انجام داد.
استاد زینب بادامی، از دیگر اساتید این هنر به خبرنگار ما گفت: همان طور که محمد گفت صداقت در کار بسیار در امر آموزش مهم است. خداراشکر وقتی هنرجویان بعد آموزش ،کارگاه ما را ترک می‌کنند با لبخند رضایت و خوشحالی است چرا که حمل بر خودستایی نباشد آنقدر در این کارگاه چیزهای مختلفی یاد گرفته اند که تا سالیان سال می‌توانند هر کدامشان برای خودشان استاد کار باشند و این نشان می‌دهد که اساتید هنر باید در درجه اول صداقت را خمیرمایه درونی خود کنند تا هنرجویان کاربلد به جامعه و بازار کار معرفی شوند.
این هنرمند تصریح کرد: به عنوان یک قشر کوچک از جامعه هنری توصیه ام به خانم‌های ایرانی این است که حتما در کنار تحصیلات خود یک هنر را هم یاد بگیرند که روزی ممکن است به کارشان بیاید. هنر پتینه، دکوراتیو و نقاشی هنرهای بسیار کاربردی و در جای خود جذابی هستند که می‌تواند برای دختران جوان مورد استفاده بهینه قرار گیرد. ما سعی کرده ایم در این کارگاه امید را به هنرجویان تزریق و یکجورایی امید را تولید و صادرات می‌کنیم چرا که انسان با امید زنده است.

خبرنگار و عکاس: حامی کوماهی
کد N2147523

وبگردی