آفتاب

برگزاری نهمین جشنواره فرهنگی هنری کارگر ایرانی/ تجلیل از کارگران برگزیده

برگزاری نهمین جشنواره فرهنگی هنری کارگر ایرانی/ تجلیل از کارگران برگزیده

رییس فرهنگسرای کار و تعاون با بیان اینکه نهمین جشنواره فرهنگی هنری کارگر ایرانی همزمان با هفته کارگر برگزار می‌شود، گفت: اختتامیه این جشنواره دهم اردیبهشت ماه ساعت ۱۵ در فرهنگسرای شفق برگزار شده و از برگزیدگان اول تا سوم تقدیر به عمل می‌آید.

سیداسماعیل جعفرپور (رییس فرهنگسرای کار و تعاون) با بیان اینکه نهمین جشنواره فرهنگی هنری کارگر ایرانی همزمان با هفته کارگر برگزار می‌شود، به خبرنگار ایلنا گفت: این جشنواره با مشارکت خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران و سازمان‌های مرتبط با کار و کارگری و فرهنگسرای کار و تعاون برپا شده و اختتامیه آن دهم اردیبهشت ماه ساعت ۱۵ در فرهنگسرای شفق برگزار می‌شود.

وی درباره اهداف این جشنواره بیان کرد: نهمین جشنواره فرهنگی هنری کارگر ایرانی در راستای گسترش و تقویت خوداتکایی، خوباوری و عزت ملی، گرامیداشت هفته کارگر، پاسداشت مقام و منزلت اجتماعی کارگران و بسط ترویج فرهنگ اقتصاد مقاوتی، حمایت از تولید، اشتغال و کالای ایرانی و تکریم و تجلیل از جامعه هنرمند کارگران است.

جعفرپور در ادامه اظهار داشت: این جشنواره در چهار رشته که بخش‌های فرهنگی، هنری هستند در قالب مسابقه برگزار می‌شود. این رشته‌ها عبارتند از هنرهای تجسمی که شامل طراحی، نقاشی، عکاسی و خوشنویسی، صنایع‌دستی که شامل سفال، سرامیک، گلیم‌بافی، ترمه‌دوزی، خراش فلزات و آبگینه، آثار فرهنگی ادبی که شامل کتاب، مقاله، شعر، ترانه، غزل و قصیده بوده و همچنین آثار کار و کارآفرینی که به ایده‌ها و محصولات پخش شده مربوط می‌شود، هستند.

رییس فرهنگسرای کار و تعاون ادامه داد: فراخوان این مسابقه از اسفندماه سال گذشته منتشر شده و هنرمندان جامعه کارگران کشور، از اقصی نقاط شهرها و استان‌ها، در راستای موضوعات و رشته‌هایی که در فراخوان جشنواره ما اعلام کرده بودیم، آثار هنری خودشان را به دبیرخانه جشنواره (فرهنگسرای کار و تعاون) ارسال کرده‌اند که فرصت آن تا دوم اردیبهشت ماه بوده است. همه کارگران هنرمند و فعالان در رشته‌های اعلام شده می‌توانستند آثار خودشان را به دبیرخانه ارسال کنند تا در این مسابقه شرکت کرده و آثارشان مورد قضاوت قرار گیرد. همچنین در این مدت باقی‌مانده تا اختتامیه آثار فرستاده شده داوری می‌شوند و در اختتامیه از برگزیدگان اول تا سوم چهار رشته اعلام شده تقدیر و تجلیل به عمل می‌آید.

وی در پایان به سازمان‌های مشارکت‌کننده در این جشنواره اشاره کرد و گفت: امسال ستاد گرامیداشت هفته کارگر، موسسه آموزش عالی کار، اتحادیه مرکزی تعاون‌های مصرف کارگران ایران (امکان)، خبرگزاری ایلنا، فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران و معاونت صنایع دستی اداره کل مراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری استان تهران در برگزاری این جشنواره ما را مشارکت و همراهی کرده‌اند.

کد N2147420

وبگردی