آفتاب

وزیر صنعت:تهران - اسلام اباد خواستار رفع موانع تجارت شدند

وزیر صنعت:تهران - اسلام اباد خواستار رفع موانع تجارت شدند

تهران- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: موضوع گسترش مناسبات تجاری بین تهران- اسلام آباد از سرفصل های مذاکره با مشاور نخست وزیر پاکستان قرار داشت و براساس آن 2 طرف خواستار رفع موانع تجارت بین ایران و پاکستان شدند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «رضا رحمانی» در این دیدار عبدالرزاق داود مشاور نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی و صنعت
با وی، به ضرورت رفع موانع تجاری و تسهیل تجارت اشاره کرد و خواستار سرمایه گذاری مشترک فعالان اقتصادی 2 کشور بویژه در استان های همجوار شد.
وزیر صنعت کشورمان در این دیدار بر لزوم فعال سازی کمیته مشترک ایران و پاکستان تاکید کرد و گسترش گذرگاه ها و بازارچه های مرزی را یکی از راه های توسعه مناطق مرزی برشمرد.
برپایه این گزارش، تبادل هیات های تجاری و برگزاری نمایشگاه های تخصصی 2 کشور و همکاری در زمینه تولید مشترک از دیگر موضوعات مورد تاکید وزیر صنعت در دیدار با مقام پاکستانی بود.
پیشتر وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به چشم انداز دستیابی به حجم پنج میلیارد دلاری مناسبات تجاری بین ایران و پاکستان تا سال 2021، ابراز امیدواری کرد که با برقراری روابط بانکی و نهایی شدن موافقتنامه تجارت آزاد این مهم محقق شود.
به گزارش ایرنا، عمران خان نخست وزیر پاکستان دیروز (یکشنبه) به ایران سفر کرد و امروز مورد استقبال رسمی دکتر روحانی رئیس جمهوری کشورمان قرار گرفت.
اقتصام*3065**1559
کد N2147364

وبگردی