آفتاب

دولت کانادا با وقوع سیل در سه ایالت حالت فوق العاده اعلام کرد

دولت کانادا با وقوع سیل در سه ایالت حالت فوق العاده اعلام کرد

تهران – ایرنا – دولت کانادا به دنبال بارش های شدید و طغیان رودخانه ها در ایالت 'کبک' (Quebec) و مناطق شرقی این کشور که در 40 سال گذشته بی سابقه اعلام شده، در سه ایالت حالت فوق العاده اعلام کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، شبکه تلویزیونی کانادایی'سی.تی.وی نیوز' (ctvnews) با اعلام این مطلب افزود:این بارش ها از دو روز گذشته و از 20 آوریل(31 فروردین ماه)آغاز شده و باعث جاری شدن سیل درکبک و منطقه'نیوبرانزویک'(New Brunswick)در ایالت های شرقی کانادا شده است.
بنابراین گزارش، مقامات کبک و نیوبرانزویک اعلام کردند که این حجم خسارات ناشی از سیل را انتظار نداشتند.
این شبکه خبری کانادایی افزود:ازشنبه شب(31 فرودین ماه)درپی بالا آمدن سطح رودخانه های 'چودیر' (Chaudiere) ، 'بئوارویج ' (Beaurivage)،'دریاچه دو کوه' (Lake of Two Mountains) و رودخانه 'اوتاوا' در ایالت کبک درمجموع یک هزار و 154 نفر از ساکنان این منطقه در محاصره سیل قرار گرفته و 317 نفر نیز ناگزیر به ترک منازل خود شدند.
مقامات از وقوع هشت سیل دیگر دراین بخش از کانادا خبر داده وبدترین سیل را درمنطقه 'بیئوس'(Beauce) واقع در جنوب شهر کبک گزارش کردند که 886 واحد مسکونی را فرا گرفته و منجر به تخلیه 94 نفر از ساکنان این منطقه شد.
میزان بارش و وقوع سیل به اندازه ای بود که مقامات در سه منطقه 'پونتیاک' (Pontiac)، 'وال دس مانتس' (Val-des-Monts) و 'سنت آندر آولین' (Saint-Andre-Avellin) واقع در غرب کبک حالت فوق العاده اعلام کردند.
این شبکه تلویزیونی کانادایی درادامه افزود: تاکنون 600 نیروی نظامی برای امداد رسانی به مناطق ' اوتاوه ' (Outaouais) و 'موریس' (Maurice) واقع در غرب ایالت کبک، اعزام شدند.
بنابراین گزار ش، به دنبال بالا آمدن سطح آب رودخانه 'اوتاوا' درمنطقه 'ریگو' (Rigaud) کبک؛ بخشی از یک بزرگراه فرو ریخت.
سی.تی.وی نیوز افزود:این بدترین وقوع سیل دراین بخش از کانادا از سال 1971بدین سو به شمار می رود و اوایل هفته گذشته 230 واحد مسکونی و تجاری در شهرک 'بوسویل' (Beauceville) واقع در ایالت کبک پس از طغیان رودخانه 'چودیر' (Chaudiere) در سیل قرار گرفتند.
بنابراین گزارش، این درحالی است که از منطقه 'اونتاریو' کانادا هنوز درخواست کمکی دراین زمینه نشده است.
سازمان فوریت های 'نیوبرانزویک ' اعلام کرد که بارش های باران در روزهای شنبه و یکشنبه گذشته به میزان 20 تا 40 میلی متر ادامه داشته و به ساکنان 15 منطقه ای که اطراف رودخانه 'سنت جان' قرار دارند، هشدار داده شده است.
این شبکه تلویزیونی کانادیی افزود: مقامات به ساکنانی که در مناطقی که پیشتر در آنها سابقه وقوع سیل وجود داشته است، هشدار دادند که ممکن است این بار نیز این مناطق شاهد طغیان سیل باشد و از آنها خواسته شده داوطلبانه منازل خود را ترک کنند.
یک مقام ارتش کانادا نیز به سی.تی.وی نیوز گفته است که احتمال دارد 120 نیروی نظامی دیگر به منطقه نیوبرانزویک اعزام شوند.
ایالت کبک با وسعتی بالغ بریک میلیون و542هزار کیلومتر مربع و جمیعتی بیش از هشت میلیون نفر، بزرگترین ایالت کانادا در شرق این کشور واقع است.
اروپام **1302**1590
کد N2147237

وبگردی