آفتاب

آب آشامیدنی تمامی روستاهای سیل‌زده لرستان برقرار است

آب آشامیدنی تمامی روستاهای سیل‌زده لرستان برقرار است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان لرستان با تاکید بر اینکه در پی وقوع سیلاب اخیر در لرستان آب 796 روستای استان قطع شده بود، گفت: با تلاش‌ 75 اکیپ اجرایی مشکل قطعی آب تمامی روستاهای سیل‌زده برطرف شده است و هیچگونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، علیرضا کاکاوند با اشاره به توزیع 160 هزار بطری آب بسته‌بندی در میان ساکنان روستاهای سیل‌زده، گفت: در طی این مدت دو دستگاه آب بسته‌بندی و بیش از 40 دستگاه تانکر آبرسانی سیار نیز به صورت مستمر وظیفه تامین آب شرب مورد نیاز روستاهای خسارت دیده را بر عهده داشته‌اند تا خللی در تامین آب مورد نیاز این مناطق ایجاد نشود.

وی با اشاره به حضور تیم‌های عملیاتی آب و فاضلاب 21 استان برای رفع مشکلات مناطق سیل‌زده لرستان، ادامه داد: تاکنون حدود 50 کیلومتر لوله و اتصالات از استان‌های معین و غیرمعین به لرستان ارسال شده است.

کاکاوند خسارت وارده سیلاب به تاسیسات آب و فاضلاب روستایی لرستان را 264 میلیارد تومان دانست و افزود: در حال حاضر 308 کیلومتر از خطوط شبکه ترمیم و بیش از پنج هزار کنتور آسیب‌دیده مشترکان نیز اصلاح و به روزرسانی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان لرستان با اشاره به موج جدید بارندگی‌ها در استان، گفت: با توجه به احتمال تشدید بارندگی‌ها در لرستان آمادگی کامل وجود دارد تا در کوتاه‌ترین زمان خدمات مورد نیاز در اختیار روستاهای منطقه قرار بگیرد.

کد N2147158

وبگردی