آفتاب

رشد ۱۲ درصدی بازار سرمایه در یک‌ماهه اخیر

رشد ۱۲ درصدی بازار سرمایه در یک‌ماهه اخیر

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در یک ماه اخیر بازار سرمایه با رشد ۱۲ درصدی همراه بوده است. همچنین ارزش تامین مالی در ۵ سال اخیر رشد ۵۴ درصدی داشته و در سال ۹۷ به ۱۲۷ هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، شاپور محمدی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران در آیین افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه (FINEX 2019) گفت: این نمایشگاه یکی از رویدادهای  بازار مالی کشور است و با هدف ارتقای سواد مالی ، فرهنگ‌سازی و آشنایی با بازار سرمایه و انتقال آخرین تکنولوژی‌ها در حوزه مالی و کسب و کار مالی، آی تی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در سال۹۷ ارزش بورس و فرابورس ۸۰ درصد افزایش یافت و البته این روند مستمر است بطوری که در ۵ سال گذشته ارزش بورس تهران به طور متوسط ۱۷.۵ درصد و فرابورس به طور متوسط ۱۹.۲ درصد رشد داشته است. در یک ماه اخیر هم بازار سرمایه با رشد ۱۲ درصدی همراه بوده است. همچنین ارزش تامین مالی در ۵ سال اخیر رشد ۵۴ درصدی داشته و در سال ۹۷ به ۱۲۷ هزار میلیارد تومان رسیده است.

محمدی تصریح کرد: شاخص بورس تهران در پنج ساله منتهی به سال ۹۷ هر ساله ۳۰ درصد و فرابورس ۳۴ درصد بازده داشته است.

وی در مورد اقدامات صورت گرفته در سال ۹۷ گفت: ما سال گذشته اقداماتی مانند کاهش هزینه‌های معاملاتی، کاهش نرخ مالیات نقل و انتقال معاملات، اعمال نرخ صفر برای سود تقسیم نشده، بازنگری و بازگشایی نمادهای متوقف شده که باعث کاهش به ۱۰ تا ۱۲ نماد شده است، راه‌اندازی ابزارهای مالی اسلامی و کلاسیک، عرضه نفت خام در بورس را داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در سال آینده نیز اقداماتی مانند راه‌اندازی فروش استقراضی، راه‌اندازی بورس بین‌المللی در کیش، تامین مالی مبتنی بر اوراق را در برنامه خود داریم.

کد N2147087

وبگردی