آفتاب
در نشستی با حضور رییس مجلس؛

تغییر در نحوه برگزاری کنکور سراسری بررسی می شود

تغییر در نحوه برگزاری کنکور سراسری بررسی می شود

تهران- ایرنا- نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از برگزاری نشستی با برای بررسی تغییرات در نحوه برگزاری کنکور سراسری خبر داد گفت: این نشست امروز با حضور رییس مجلس،رییس کمیسیون آموزش و رییس سازمان سنجش کشور برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا،«قاسم احمدی لاشکی» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز جلسه ای با حضور محمد رضا عارف رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات، کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش های مجلس ، ابراهیم خدایی رییس سازمان سنجش، بیرانوندی رییس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی برای بررسی روند برگزاری کنکور در سال های آینده برگزار می شود.
وی افزود: روند برگزاری کنکور باید به گونه ای باشد که برای داوطلبان استرس زا نباشد، نمونه آن برگزاری کنکور در برخی کشورهای اروپایی است که یک آزمون برای کسب حداقل نمره عمومی و آزمون دیگری برای کسب حداقل نمره تخصصی برگزار می کنند و نمرات آزمون دو سال اعتبار دارد.
احمدی لاشکی اظهار داشت: در این شرایط استرس و فشار به داوطلبان کم شده و آنان با خیال راحت تر برای کنکور برنامه ریزی می کنند
وی در مورد وضعیت کنکور سراسری برای سیل زدگان گفت: قرار است در این جلسه تصمیم گیری شود که آیا به داوطلبان در مناطق سیل زده سهمیه ای اختصاص داده می شود یا این که کنکور به تعویق می افتد.
سیام**9121**1058 **2021**
کد N2147065

وبگردی