آفتاب
مهر گزارش می دهد

جوانان نسل جدید، مخاطب خاص عصر انتظار

جوانان نسل جدید، مخاطب خاص عصر انتظار

شور و شوق جوانان برای زنده نگه داشتن عصر انتظار و شلوغی های مسجد جمکران در سال های اخیر، حاکی از آن دارد که امروزه جوانان، منتظرترین افراد برای ظهور آخرین منجی خدا هستند.

خبرگزاری مهر: گروه جامعه- ساناز باقری‌راد: آنقدر شلوغ است که حتی به سختی می‌توانم یک فضای خالی برای عکس گرفتن پیدا کنم. انگار همه کار و بارشان را رها کرده و امروز به اینجا آمده اند. تصور می‌کردم خلوت است، آمده بودم تا در گوشه حیاط جمکران آرام شوم. اما صدای جوانان و نوجوانان فضا را پر کرده است.

قدیم‌تر ها که به جمکران می‌آمدم بیشتر چند فرد سالخورده که در گوشه‌ای دست به دعا برداشته بودند را می‌دیدم و خبری از این میزان حضور جوانان نبود؛ این سال‌ها حجم علاقه مردم برای پرفروغ تر کردن سه شنبه‌های مسجد جمکران کاملاً مشهود است.

انگار که سال‌ها است در زیر کاشی این حیاط حسی عجیب برای روشن کردن شعله عشق به آخرین موعود خدا خوابیده بوده و حالا چند سالی است که این عشق بیش از هر زمانی در تاریخ در دل‌های مردم روشن شده است. البته حس عجیب تازه بیدار شده در جوانان زنده‌تر از دیگران است و رنگ و بوی دیگری دارد.

این را از تکاپوی این روزهای پسران و دختران جوان شهر برای پاشیدن عطر نیمه شعبان به چهره شهر دریافته‌ام. این را از گل‌ها و شربت‌هایی که سه شنبه‌ها در خیابان‌های شهر به دستم می‌دهند و نام مهدی صاحب‌الزمان نیز روی آن خودنمایی می‌کند، فهمیده‌ام.

فهمیده‌ام که این سال‌ها افقی به نام مهدویت بیش از هر دهه‌ای در ایران مخاطب دارد و اتفاقاً جوانان مخاطب خاص عصر انتظار هستند.

جوانانی که شاید ظاهرشان به قول معروف به خدا و پیغمبر نخورد اما اتفاق عجیب سال‌های اخیر در وجود همین آدم‌ها رخ داده است. جوانانی که هوای عشق به دوازدهمین امام شیعیان، به طرز عجیبی در وجودشان رخنه کرده و سه شنبه و جمعه‌ها ماشین‌هایشان در ورودی مسجد جمکران صف می‌کشد. یا همان جوان‌ها و نوجوان‌هایی که کم کم صدای سه شنبه‌های مهدوی را به گوش تمام کوچه پس کوچه‌های شهر رساندند و هر هفته حتی با یک شاخه گل، ارادت خود به فرزند حضرت زهرا (س) را نشان می‌دهند.

اینها همان جوانان دهه ۶۰، ۷۰ و حتی ۸۰ اند که شاید برخی راه و رسمشان را قبول نداشته باشند اما باید گفت آن‌ها منتظرترین نسل روزگارند و تکاپوی انتظار میان آنها بیش از هر زمانی در تاریخ است.

پویش‌های مهدوی و منتظران متولدین دهه‌های اخیر در فضای حقیقی و مجازی گواه گسترش بیش از پیش انتظار برای آخرین منجی عالم بشریت است.

این روزها در صفحه‌های اغلب جوانان در فضای مجازی، نام و نشانی از انتظار حتی در قالب یک پست و چندین بیت شعر دیده می‌شود. برخی از همین جوانان فعال در شبکه‌های اجتماعی نیز صفحه خود را به طور کامل به تبلیغ برای ظهور و مهدویت اختصاص داده اند. با گشتی در این فضا نیز هشتگ هایی دیده می‌شود. هشتگ هایی همچون «سرباز مهدی»، «منتظران موعود» و هزاران لفظ دیگر که توسط جوان‌ترین های کشور به راه افتاده و جست و جوی آن‌ها بیش از یک دقیقه وقت نمی‌برد و حضور گسترده و مشتاقانه نوجوانان و جوانان در فضای مجازی را برای جمع کردن یاران مهدی نشان می‌دهد.

شور و شوق انتظاری که این روزها در میان نسل جوان برای ظهور آخرین امام شیعیان وجود دارد، نشان می‌دهد یاران مهدی فاطمه (س) از میان همین افراد خواهند بود. این نسیم انتظاری که به مشام جوانان کشور رسیده، مردمان این نسل را متفاوت‌تر از دیگران کرده اما شاید درک این تفاوت نیاز به تغییر دیدگاهمان نسبت به آن‌ها داشته باشد.

تنها کافی است این نسل را باور کنیم چرا که حتی رهبر معظم انقلاب نیز امیدها و سازندگان آینده کشور، انقلاب و عصر ظهور منجی عالم را در جوانان نسل امروز دیده اند.

کد N2146969

وبگردی