آفتاب
دبیرکل فدراسیون شنا در گفتگو با مهر:

منتظر بسته تشویقی بودیم اما شرکت توسعه سورپرایزمان کرد!

منتظر بسته تشویقی بودیم اما شرکت توسعه سورپرایزمان کرد!

فرید فتاحیان درباره تعطیلی استخر آزادی گفت: پس از کسب مدال واترپلو بعد از ۴۴ منتظر بسته تشویقی بودیم اما سوپرایز شدیم.

دبیرکل فدراسیون شنا در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت استخر آزادی گفت: در آخرین جلسه‌ای که با حضور داورزنی برگزار شد قرار بر این شد تا ظرف یکی دو روز آینده به هر دو فدراسیون فرصت داده شود و داورزنی در صحبت‌های خود تاکید کرد که آزادی، خانه شناگران است. ظاهراً فدراسیون نجات غریق اعلام کرده تا شرکت توسعه، استخر دیگری در اختیار آنها قرار دهد. این موضوع در حال پیگیری است و باید ببینیم چه پیش خواهد آمد.

فرید فتاحیان در پاسخ به این سوال که تا چند روز آینده تیم ملی شنا باید برای مسابقات کسب سهمیه المپیک عازم شود برای فرصت از دست رفته چه خواهید کرد، گفت: زمان را از دست داده ایم. ضربه بزرگی به تیم ملی شنا وارد شد. سوم اردیبهشت ماه ملی پوشان باید عازم مسابقات کسب سهمیه شوند و از ۱۷ فروردین استخر آزادی تعطیل شد تا تمرین شناگران به طور نامنظم برگزار شود. به دلیل اینکه از قبل برای حضور در مسابقات کسب سهمیه اعلام آمادگی کرده بودیم نمی‌توانیم اعزام را لغو کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: برنامه تمرینی شناگران به این صورت است که در سالن ۹ دی تمرینات را برگزار می‌کنیم و برخی از شناگران باید روزی ۶۰ کیلومتر را طی کنند تا به محل تمرین برسند.

فتاحیان افزود: رسالت فدراسیون شنا کار قهرمانی و استعدادیابی است در حالی که رسالت فدراسیون نجات غریق همگانی است. امیدوارم این موضوع هر چه سریع‌تر ختم به خیر شود.

او درباره بازدید صالحی امیری از فدراسیون شنا نیز گفت: رئیس کمیته ملی المپیک همیشه به فدراسیون شنا لطف داشته است و هر بار که به او مراجعه کرده ایم با روی گشاده پذیرا بوده و هر کمکی که از دستش برآمده انجام داده است. سلطانی فر و داورزنی نیز همین گونه اما پس از کسب مدال واترپلو در بازهای آسیایی پس از ۴۴ سال منتظر بسته تشویقی بودیم که از طرف شرکت‌های توسعه با چنین سوپرایزی (تعطیلی استخر) مواجه شدیم.

دبیرکل فدراسیون شنا در پایان گفت: شناگران باید در روز حداقل حدود ۶ کیلومتر شنا کنند و این فقط در استخر آزادی که یکی از استانداردترین استخرهای کشور است ممکن بود اما متأسفانه چنین اتفاقی رخ داد و امیدوارم با درایت مسئولان به نتیجه برسیم. در این میان تنها شناگران متضرر شدند.

کد N2146958

وبگردی