آفتاب

جهانگیری: دانشمندان زیادی مانند پروفسور میرزاخانی در سطح جهان داریم

جهانگیری: دانشمندان زیادی مانند پروفسور میرزاخانی در سطح جهان داریم

معاون اول رئیس جمهور گفت: پس از درگذشت شادروان مریم میرزاخانی، دولت لایحه ای تهیه کرد تا فرزندان بتوانند از مادران تابعیت بگیرند.

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری صبح امروز در جشنواره ملی زن و علم در دانشگاه تهران با بیان اینکه امیدوارم زنان عالم و دانشمند مسیر رو به پیشرفت و توسعه کشور را ادامه دهند، اظهار کرد: خوشحالم شادروان پروفسور میرزاخانی توجه همه دستگاه های اجرایی و نهادهای علمی را به موضوع علم جلب کرد. او افق‌های جدیدی در دانش ریاضیات ایجاد کرد. انتظار است او بیشتر مورد توجه باشد و دستگاه‌های اجرایی مسیری را که ادامه داده اند، با جدیت دنبال کنند.

وی ادامه داد: یک جوان نخبه ایرانی می تواند در سطح بین المللی بدرخشد و ایران را سربلند کند. ما دانشمندان زیادی در سطح جهان داریم، این‌ها قهرمانان ملی و سرمایه های علمی کشور هستند. با اتکا به این سرمایه ها می توانیم انگیزه ها و سرمایه‌های اجتماعی خود را افزایش دهیم و رویکردها و سیاست های اجرایی را اصلاح کنیم.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه دولت شنیده بود که شادروان میرزاخانی اصرار داشت فرزندش تابعیت ایرانی داشته باشد،  افزود: بنابراین دولت قانون قدیمی تابعیت که فرزند از پدر تابعیت می گرفت را تغییر داد و لایحه‌ای به مجلس فرستاد تا فرزند بتواند از مادر هم تابعیت بگیرد، این لایحه در مجلس است.

ادامه دارد ...

کد N2146945

وبگردی