آفتاب

بدترین عید پاک سینما در ۲۵ سال اخیر | صدرنشینی ژانر وحشت

بدترین عید پاک سینما در ۲۵ سال اخیر | صدرنشینی ژانر وحشت

همشهری آنلاین: مجموع درآمد فیلم‌های روی پرده در تعطیلی عید پاک به ۱۱۰ میلیون دلار رسید که بدترین عملکرد از سال ۱۹۹۴ به بعد است؛ وقتی جمعیت منطقه آمریکای شمالی ۲۰ درصد کمتر از امروز بود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایندی‌وایر، این هفته فیلم ترسناک «نفرین لیورونا» که با بودجه ۹ میلیون دلار ساخته شده است، در بیش از ۳۳۷۰ سینما روی پرده رفت و کمی کمتر از ۲۷ میلیون دلار فروخت. این فیلم به کارگردانی مایکل چاوس بر اساس یک داستان محلی مکزیکی ساخته شده و منتقدان چندان آن را جدی نگرفته‌اند. هر چند تماشاگران لاتین به «نفرین لیورونا» روی خوش نشان دادند و بیش از نیمی از بینندگان آن در هفته اول اکران مکزیکی‌ها و هیسپان‌ها بودند.

هفته منتهی به عید پاک در آمریکا و کانادا در واقع سیزدهمین هفته از ۱۶ هفته سال ۲۰۱۹ بود که درآمد سینماها نسبت به هفته‌های مشابه سال گذشته کمتر شد. ضمن اینکه مجموع عملکرد فیلم‌های روی پرده نسبت به هفته گذشته حدود ۱۲ درصد افت داشت که برای عید پاک غیرمنتظره بود. اگر درآمد این هفته سینماها را با ۱۴۰ میلیون دلار عید پاک سال گذشته مقایسه کنیم، این کاهش درآمد حدود ۲۱ درصد می‌شود که قابل توجه است.

در فاصله یک هفته تا اکران «انتقام‌جویان: پایان بازی»، یک فیلم تازه دیگر به نمایش عمومی درآمد و با ۱۱ میلیون دلار فروش در ۲۸۲۴ سینما در جایگاه سوم ایستاد. «رسوخ» که در سینماسکور درجه بسیار خوب A گرفته، داستانی معناگرا دارد و ماجرای واقعی تلاش یک خانواده را برای نجات دادن جان پسرشان با دعا روایت می‌کند. این فیلم به کارگردانی روکسان داوسن با بودجه ۱۴ میلیون دلار ساخته شده است.

«شزم!» در سومین هفته اکران ۱۷ میلیون دلار در بیش از ۴۱۸۰ سینما فروخت و مجموع درآمد خود را به ۱۲۱ میلیون دلار رساند. «کاپیتان مارول» که هفته گذشته ششمین فیلم پرفروش بود، این هفته دو پله بالاتر رفت و با ۹ میلیون دلار فروش در ۲۶۵۰ سینما از مرز ۴۰۰ میلیون دلار در آمریکای شمالی گذشت. «دامبو» هم با هفت میلیون دلار درآمد در چهارمین هفته اکران، وارد باشگاه فیلم‌های ۱۰۰ میلیون دلاری شد.

تریلر فراطبیعی «نفرین لیورونا» که بر اساس افسانه «زن گریان» ساخته شده، همزمان در ۷۱ بازار بین‌المللی به نمایش درآمد و ۳۰ میلیون دلار فروخت تا مجموع درآمد آن در جهان به ۵۷ میلیون دلار برسد. این فیلم گونه وحشت برای نمایش در سینماهای آمریکا درجه سختگیرانه R گرفته که نمایش آن را برای برای افراد زیر ۱۷ سال بدون حضور پدر و مادر یا یک بزرگ‌تر ممنوع می‌کند.

کد N2146858

وبگردی