آفتاب

ابوترابی: دادن وعده‌های غیرقابل اجرا در زمان انتخابات اعتماد مردم را سلب می‌کند

ابوترابی: دادن وعده‌های غیرقابل اجرا در زمان انتخابات اعتماد مردم را سلب می‌کند

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: قانون گذاری و نظارت بر نحوه اجرای قانون از وظایف اصلی نمایندگان است و در زمان انتخابات نباید در حاشیه قرار گیرد.

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در سال جاری و لزوم پرهیز کاندیداها از دادن وعده‌های غیرقابل اجرا بیان کرد: از لحاظ قانون دو وظیفه برای نمایندگان مجلس در نظر گرفته شده است. یکی قانون گذاری و دیگری نظارت بر اجرای قانون است. لذا نمایندگان نمی‌توانند به کسی پست و مقام دهند و یا کارهای محلی نظیر آب، برق، آسفالت و امتیازات عمرانی را اجرایی کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: بر اساس قانون در شرح وظایف نمایندگی صرفاً بحث قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون مطرح است و لذا باید از وعده‌های غیرقابل اجرا پرهیز شود. متأسفانه گاهی مردم نیز به نمایندگانی رأی می‌دهند که از وظایف اصلی خود فاصله گرفته و وعده‌های دیگری می‌دهند.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس تصریح کرد: این امر باعث می‌شود تا کاندیداها نیز به سمت قول و وعده‌های غیر قابل اجرا بروند و به عده‌ای قول مادی و عده‌ای دیگر قول پست و مقام و عده‌ای دیگر نیز قول امتیازات عمرانی دهند و متأسفانه گاهی ساختار غلط نظام اداری ما به گونه‌ای است که نماینده می‌تواند در آن نقش داشته باشد در حالی که جزء وظایف او نیست.

وی در ادامه تاکید کرد: متأسفانه مردم نیز توجه به اصل قانون گذاری را از نمایندگان نمی‌خواهند و گاهی به سمت مسائل حاشیه‌ای می‌روند که این خود باعث می‌شود کاندیداها برای رأی آوردن از این وعده‌ها استفاده کنند. مردم باید در زمان رأی دادن به وظایف اصلی نمایندگان توجه داشته باشند.

ابوترابی در ادامه با اشاره به ضرورت پرهیز از تخریب رقبای انتخاباتی و دست اندرکاران اجرایی بیان کرد: بر اساس قانون تخریب رقبای انتخاباتی جرم است و قابل پیگرد قانونی است. از نظر بنده اگر کسی چنین اقدامی را انجام دهد دادگستری باید با شدیدترین نوع با آن برخورد کند.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی در پایان گفت: دادن وعده‌های غیر قابل اجرا در زمان انتخابات در بلند مدت باعث سلب اعتماد مردم می‌شود و مردم اعتماد خود را نسبت به مسئولان از دست خواهند داد.

انتهای پیام

کد N2146765

وبگردی