آفتاب

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه یکشنبه تا صبح دوشنبه

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه یکشنبه تا صبح دوشنبه

تهران-ایرنا-سردار سلامی به فرماندهی کل سپاه منصوب شد،21 محور مواصلاتی کشور مسدود هستند،طلا و نقره پرتاب دیسک به ایران رسید،نخست وزیر پاکستان وارد تهران شد و تحریم ایران بهای نفت را درجهان افزایش داد ازمهمترین خبرهای 12 ساعت گذشته ایرنا بود.

اخبار داخلی
*********
تهران-حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا در حکمی با سپاس از خدمات باارزش و ماندگار سردار سرلشکر پاسدار جعفری در فرماندهی سپاه، سردار حسین سلامی را با اعطای درجه سرلشکری به فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب کردند.

تهران-فرمانده معظم کل قوا در حکمی سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری را به مسئولیت قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیةالله الاعظم اروحنا فداه منصوب کردند.

تهران-«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران انتصاب سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی را به فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبریک گفت.

تهران-مرکز مدیریت راه های کشور اعلام کرد: درحال حاضر 8 محور شریانی و 13 محورغیرشریانی کشور مسدود بوده و در سایر مسیرها تردد به روال عادی در جریان است.

تهران-زنان و مردان پینگ پنگ باز کشورمان در مرحله مقدماتی رقابت های قهرمانی جهان در بوداپست مجارستان، برابر رقبای خود به پیروزی رسیدند.

زاهدان-مدیرکل بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مناطق سیلزده این استان در اولویت قرار گرفته است.

خرم آباد-رییس پلیس راه لرستان گفت: شامگاه یکشنبه حوالی ساعت 21 یکدستگاه اتوبوس در محور دورود به چالانچولان واژگون شد که تاکنون پنج نفر از مسافران جان باخته اند.

تهران-«احسان حدادی» یکشنبه شب در جریان مسابقات دو و میدانی قهرمانی آسیا که در دوحه قطر درحال برگزاری است در پرتاب دیسک درحالی طلا گرفت که «بهنام شیری » دیگر پرتاب کننده کشورمان نیز گردن آویز نقره این رقابت را از آن خود کرد.

تهران-کاراته کای سنگین وزن ایران با شایستگی به مدال طلای لیگ جهانی کاراته دست یافت.

اخبار خارجی
*********
تهران-«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد دوشنبه اعلام کرد که در حمله موشکی ارتش این کشور به جنوب عربستان 9 افسر سعودی و 45 تن از نیروهای وابسته به ائتلاف عربی کشته شدند.

لندن-حضور دانش‌ آموز 16 ساله سوئدی که به برجسته‌ترین چهره جهانی مبارزه برای حفظ محیط‌ زیست تبدیل‌ شده، در هفتمین روز متولی تظاهرات چند هزار نفری پایتخت انگلیس، روح تازه‌ای به این جنبش دمیده است.

تهران-خبرگزاری رویترز به نقل از سه مقام فعلی و سابق آمریکایی گزارش داد: ایالات متحده با عقب نشینی از تصمیم خود استثناهای گسترده ای درنظر گرفته تا سازمانهای مردم نهاد، شرکتها و دولتهای خارجی به دلیل تعامل با سپاه پاسداران به طور خودکار با تحریم های آمریکا مواجه نشوند.

مسکو -پترو پروشنکو رئیس جمهوری اوکراین و نامزد ریاست جمهوری این کشور پیش از پایان شمارش آرا با قبول شکست خود برابر ولادیمیر زلنسکی کمیدین مشهور، ریاست جمهوری او را پذیرفت.

تهران-لیورپول در شب گلزنی 'جورجینو واینالدوم' و 'جیمز میلنر' تیم کاردیف را شکست داد و به صدر جدول رده بندی لیگ برتر انگلیس بازگشت.

تهران -عبدالفتاح برهان رئیس شورای نظامی انتقالی سودان در گفت وگو با تلویزیون این کشور گفت: شورای نظامی در صورت توافق میان گروه های سیاسی بر سر یک دولت توافقی آمادگی انتقال قدرت به غیر نظامیان را دارد.

تهران-عمران خان نخست وزیر پاکستان در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی، اقتصادی برای دیدار و مذاکرات رسمی با مقام های ارشد جمهوری اسلامی ایران، دقایقی پیش وارد تهران شد.

تهران-دموکرات های ارشد کنگره اعلام کردند: درصورتی که بررسی های آنها ثابت کند که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درجریان تحقیقات رابرت مولر کارشکنی کرده، ممکن است که روند استیضاح وی آغاز شود.

نیویورک-دبیرکل سازمان ملل متحد حمله تروریستی در سریلانکا را محکوم و بر لزوم احترام به اماکن مقدس تاکید کرد.

تهران-«محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله یمن روز یکشنبه گفت: بسیاری از رژیم های عربی بیش تر از دشمن صهیونیستی برای حذف مساله فلسطین عجله دارند.

تهران-رسانه صهیونیستی گزارش کرد: امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه با ارسال پیامی تند به سران رژیم صهیونیستی خواستار تغییر تصمیم این رژیم در قطع کمک های مالی به خانواده شهدای فلسطینی شد.

تهران-اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) رئیس یک گروه شبه نظامی را که در زمینه جلوگیری از ورود مهاجران بدون مدارک فعالیت می کند، بازداشت کرد.

تهران-«سامی ابو زهری» سخنگوی حماس روز یکشنبه در واکنش به برگزاری مانور هوایی مشترک نیروهای اماراتی و صهیونیستی در یونان گفت: مانور مشترک میان امارات و اشغالگران ننگ بزرگی است.

تهران-پلیس سریلانکا روز دوشنبه از کشف یک بسته انفجاری در نزدیکی فرودگاه بین المللی کلمبو پایتخت این کشور خبر داد.

تهران-سازمان بهداشت جهانی بامداد دوشنبه در تازه ترین آمار شمار کشته و زخمی های درگیری ها در طرابلس لیبی را یک هزار و 454 نفراعلام کرد.
شبک**1392**1392
کد N2146735

وبگردی