آفتاب

از سرگیری همکاری فدراسیون شطرنج با مربی هلندی در سال جاری

از سرگیری همکاری فدراسیون شطرنج با مربی هلندی در سال جاری

«ایوان سوکولوف» مربی هلندی که سال گذشته به عنوان سرمربی تیم ملی شطرنج انتخاب شد، در سال جاری هم همکاری با فدراسیون ایران ر ادامه می‎دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، «ایوان سوکولوف» که همکاری با فدراسیون شطرنج ایران را در کارنامه داشت، سال گذشته و در رقابت با گزینه دیگر مورد نظر این فدراسیون یعنی «یوگنی میروش نیچنکو» از اوکراین مجدداً هدایت تیم ملی شطرنج ایران را بر عهده گرفت.

شطرنجبازان ایران سال گذشته با هدایت این مربی هلندی در مسابقات قهرمانی آسیا (بنگلادش) و المپیاد جهانی (گرجستان) شرکت کردند.

قرار است در سال جاری و برای حضور در رویدادهای پیش رو نیز همکاری فدراسیون شطرنج با «ایوان سوکولوف» ادامه داشته باشد. به همین منظور وی ۲۹ اردیبهشت ماه به ایران سفر می‌کند تا طی دو هفته، تمرینات شطرنجبازان برای شرکت در رقابت‌های انفرادی آسیا (۱۶ تا ۲۶ خردادماه - چین) و غرب آسیا (۲۸ خردادماه تا ۶ تیرماه - اردن) را بر عهده بگیرد.

مسابقات شطرنج انفرادی آسیا ۱۶ تا ۲۶ خردادماه به میزبانی چین برگزار می‌شود. این رقابت‌ها هر سال برگزار شده و چهار نفر برتر هر دوره آن برای مسابقات انفرادی جهان که هر دو سال یکبار برگزار می‌شود، کسب سهمیه می‌کنن

علیرضا فیروزجا و انوشا مهدیان که در مسابقات سال گذشته انفرادی کشور به ترتیب قهرمان بخش مردان و بانوان شدند، نمایندگان اعزامی فدراسیون به مسابقات انفرادی آسیا هستند. سایر شطرنجبازان می‌توانند به صورت آزاد و با ریتینگ بالای ۲۳۰۰ در این مسابقات حضور داشته باشند.

کد N2146726

وبگردی