آفتاب

جشن نیمه شعبان در لبنان

جشن نیمه شعبان در لبنان

بیروت - ایرنا- جشن نیمه شعبان و سالروز میلاد حضرت ولی عصر حجت ابن الحسن (عج) روز یکشنبه نیز در برخی مناطق لبنان از جمله بیروت پایتخت ادامه داشت.

به گزارش ایرنا، در منطقه ضاحیه بیروت امروز نیز برنامه های مختلفی به مناسبت 15 شعبان مانند چند روز گذشته برگزار شد.
شهرداری منطقه غبیری با اختصاص محلی در این منطقه اقدام به برگزاری مراسم جشن با حضور شمار زیادی از ساکنان این منطقه کرده بود.
در حاشیه این مراسم نیز کودکان از وسایل تفریحی و بازی رایگان موجود در نزدیک محل جشن مانند سرسره ، چرخ فلک و نظایر آن استفاده می کردند.
در مقابل مسجد قائم (عج) در ضاحیه بیروت نیز امروز طی مراسم بعد از نماز ظهر و عصر میدان انتظار با حضور شماری از مقام های لبنانی از جمله محمد فنیش وزیر ورزش و جوانان لبنان افتتاح شد.
در مرکز این میدان که از سوی هیات حمایت از مقاومت احداث شده است ، ستونی قرار دارد که در چهار طرف آن ساعت های بزرگی نصب شده است و در پایین این ساعت ها خطاب به امام زمان (عج) نوشته شده است که 'ما تو را نمی بینیم ولی تو ما را می بینی'.
همین عنوان بر روی پرچم های نصب شده در خیابان های ضاحیه نیز چاپ شده است.
در خیایان های اطراف ضاحیه نیز بنرهای بزرگی نصب شده است که در آنها فرارسیدن سالروز ولادت امام زمان (عج) تبریک گفته شده است.
برخی دیوارهای مناطق ضاحیه نیز این روزها به مناسبت نیمه شعبان نقاشی شده است و ذکر صلوات و درخواست برای تعجیل امام زمان زینت بخش این دیوارهاست.
برخی شبکه تلویزیونی لبنان نیز از جمله المنار این برنامه ها را به صورت مستقیم پخش می کردند.
این شبکه تلویزیونی همچنین با اعزام گروه هایی به شهرهای صور ، نبطیه ، الکوره و بعلبک برنامه های جشن نیمه شعبان را در این مناطق به صورت مستقیم پخش می کرد.
در بعلبک امروز با وجود بارش برف مردم در جشن نیمه شعبان در این شهر حضور یافتند.
در روزهای اخیر دما در برخی مناطق شمال لبنان کاهش یافته است و برخی مناطق کوهستانی شاهد بارش برف است.
جشن نیمه شعبان از یک هفته پیش در منطقه ضاحیه لبنان با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی نظیر شب شعر ، جشنواره فرهنگی برای کودکان در حسینیه سید الشهداء (ع) و در سالنی به مساحت 5 هزار متر مربع ، مراسم جشن در مدارس المهدی (عج) بیروت و نظایر آن آغاز و امروز به پایان رسید.
مراسم جشن نیمه شعبان هم شب گذشته در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت با حضور مسوولان نهادهای ایران و خانواده های آنان برگزار شد.
شبک**خاورم*1436**1392
کد N2146657

وبگردی