آفتاب

ابتکار: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار سیل زده در اولویت است

ابتکار: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار سیل زده در اولویت است

تهران- ایرنا- معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، از توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در استان های آسیب دیده از سیل به عنوان یکی از برنامه های اولویت دار این معاونت خبر داد.

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار در کانال تلگرامی خود با اشاره به مشکلات اقتصادی مناطق سیل ‌زده افزود: معاونت زنان در زمینه کارآفرینی برای زنان سرپرست خانوار، طرح ‌هایی را با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دنبال می‌ کند که در حال حاضر اعتبارات آنها تامین شده است.
وی اظهار داشت: قرار است به طور خاص توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار استان‌ های آسیب دیده لرستان، گلستان و خوزستان اجرایی شود و این افراد به این منظور باید خود را به استانداری معرفی کنند و از این طریق وارد طرح شوند و مورد حمایت قرار گیرند.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: در سفر اخیر به گلستان، جلساتی با زنان کارآفرین برگزار شد. متاسفانه برخی زنان کارآفرین در این بحران دچار آسیب شده‌ اند و تلاش می ‌کنیم دسترسی به آموزش مهارت‌ های تخصصی، تامین و تجهیز منابع و بازاریابی کالاها را به عنوان زنجیره ای به هم پیوسته برای زنان کارآفرین پیگیری کنیم.
بر اساس آمارها، حدود سه میلیون و 500 هزار زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارند اما از تعداد زنان سرپرست خانواری که در سیل آسیب دیده اند، آمار دقیقی در دست نیست.
اجتمام* 7268*1834
کد N2146555

وبگردی