آفتاب
در گفتگو با مهر عنوان شد؛

وقتی شهر حال و هوای شعبان ندارد/ نقش فراموش شده شهروندان

وقتی شهر حال و هوای شعبان ندارد/ نقش فراموش شده شهروندان

رئیس سازمان زیباسازی می‌گوید تمام سازه‌های تبلیغاتی شهر پیام‌های مرتبط با نیمه شعبان نصب شده اما هنوز تهران حال و هوای شعبان را ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، قرار است همزمان با نیمه شعبان تهران غرق نور شود و ۱۴ نقطه از شهر در شب ولادت امام عصر نورافشانی شود اما به اعتقاد بسیاری از شهروندان تهران این روزها تهران حال و هوای نیمه شعبان ندارد. محل‌های قدیمی همچنان به طور خودجوش اهالی شان کوچه‌ها را تزئین می‌کنند اما در تمام معابر نشانی از این عید نیست.

برزین ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با تاکید بر اینکه سیاست مدیریت شهری حمایت از رویدادهای فرهنگی، دینی و هنری است، گفت: در تمامی سازه‌های فرهنگی شهر تهران به مناسبت نیمه شعبان تبلیغات مرتبط با این عید بزرگ شیعیان اکران شده است.

وی ادامه داد: از روز پنجشنبه در سازه‌های فرهنگی و تبلیغاتی شهر پیام‌های مرتبط با ایام ولادت امام عصر (عج) نصب شده و این تغییر در سطح شهر قابل مشاهده است.

وی از نورپردازی محورهای خاص از جمله محور ولیعصر و ۱۴ میدان دیگر خبر داد و گفت: در مناطق نیز فعالیت‌های مناسب از جمله نورپردازی و نورافشانی انجام شده است.

وی تاکید کرد: برای آنکه شهر حال و هوای نیمه شعبان پیدا کند نیاز به مشارکت مردم نیز داریم، شهرداری به سهم خودش فعالیت‌هایی که لازم بوده را انجام داده است اما بسیاری از جشن‌ها باید مردمی برگزار شود همچنین سازمان‌های دیگر در امور فرهنگی باید مسئولیت‌های خود را انجام دهند و همپای شهرداری تهران فعالیت کنند.

حضور مردم در جشن‌های مذهبی

زهرا نژادبهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه شهر حال و هوای نیمه شعبان را دارد اما در قدیم مردم خود کوچه و خیابان‌های خود را به طور خودجوش برای این جشن‌ها تزئین می‌کردند، گفت: سبک کار عوض شده در کنار تغییر سبک تزئینات که مانند گذشته نیست حضور نهادهای عمومی و دولتی سبب شده فعالیت‌هایی که از گذشته مردم خود انجام می‌دادند از اختیار آنها خارج شود در حالی که باید مردم خود در این مناسبت‌ها مشارکت کنند.

کد N2146328

وبگردی