آفتاب

حضور پررنگ ایران در نمایشگاه کتاب سارایوو

حضور پررنگ ایران در نمایشگاه کتاب سارایوو

بلگراد-ایرنا- ایران در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب سارایوو، امسال نیز همانند سال های گذشته حضور پر رنگی داشته و کتاب های ارائه شده از سوی موسسه های علمی ایرانی با اقبال بازدید کنندگان از این رویداد فرهنگی و ادبی رو به رو شده است.

به گزارش ایرنا از سفارت ایران در سارایوو، در این دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب سارایوو یکصد ناشر داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی بوسنی و هرزگوین آخرین دستاوردهای علمی، ادبی، فرهنگی، تاریخی و آموزشی خود را در معرض دید بازدید کنندگان قرار می دهند.
این نمایشگاه که از امروز رسما گشایش یافته تا 22 آوریل / 2 اردیبهشت برای عموم علاقمندان به کتاب و ادبیات بوسنی و هرزگوین و دیگر کشورهای شرکت کننده باز است.
ایراهیم اسپاهیچ رئیس هیات مدیره کمیته برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب سارایوو طی دیدار با سفیر کشورمان در بوسنی و هرزگوین از نمایشگاه کتاب ارائه داد و از حضور مستمر ایران در نمایشگاه کتاب سارایوو که از پر بازدید ترین غرفه است، ابراز خوشنودی کرد.
محمود حیدری سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین با حضور در این نمایشگاه از غرفه بنیاد ملاصدرا بازدید و از نزدیک با آثار جدید منتشره آشنا شد و در مراسم رونمایی از ترجمه و شرح بوسنیایی کتاب 'مقامات العارفین' شرکت کرد.
سفیر کشورمان در غرفه رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین نیز حضور یافت و 'امیرحسین نوری' رایزن فرهنگی سفارت گزارشی از ارائه سه بخش کتب فارسی، بوسنیایی و انگلیسی در‌غرفه رایزنی در نمایشگاه کتاب سال سارایوو را تشریح کرد.
حیدری باقدردانی از تلاش های صورت گرفته رایزنی فرهنگی، بنیاد ملاصدرا و موسسه ابن سینا و حضور فعال آنها در نمایشگاه بین المللی کتاب سارایوو گفت: غنای ذاتی و سابقه حضور ادبیات فارسی و فرهنگی ایرانی- اسلامی در بوسنی و هرزگوین یکی از دلایل علاقمندی وافر مردم این کشور به ادبیات و فرهنگ ایرانی است.
لذا مناسب است ترجمه و انتشار آثار فاخر ایرانی برای آشنایی بیشتر و عمیق تر جوانان بوسنیایی و توسعه روابط فرهنگی مورد توجه افزونتر قرار گیرد.
'کاظم ذوقی بارانی' مدیر موسسه علمی پژوهشی ابن سینا در بازدید سفیر کشورمان از غرفه این موسسه گزارشی از آثار جدید تالیفی و ترجمه شده توسط اساتید و مترجمان بوسنیایی را ارائه کرد و گفت: کتاب 'اسلام در هویت فرهنگی اروپا' جدیدترین اثر پروفسور رشید حافظ اویچ استاد دانشکده علوم اسلامی سارایوو می باشد که در آن به بررسی رابطه و تعامل فرهنگی بین اسلام و اروپا از بعد فلسفی و دینی پرداخته شده و مورد استقبال مخاطبان بوسنیایی قرار گرفته است.
رونمایی از آثار جدید نویسندگان خارجی و داخلی، اهدای جوایز به ناشران و نویسندگان برتر، برگزاری کنفرانس های تخصصی در خصوص ادبیات و فروش کتاب از جمله برنامه های در نظر گرفته شده در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب سارایوو است.
شبس**اروپام**436**1917
کد N2146103

وبگردی