آفتاب
وزیر راه و شهرسازی:

ایمن سازی زیرساخت های جاده ای در خوزستان در اولویت است

ایمن سازی زیرساخت های جاده ای در خوزستان در اولویت است

اهواز - ایرنا- وزیر راه و شهرسازی گفت: ایمن سازی زیرساخت های جاده ای و همچنین هدایت آب از جاده های در معرض تهدید خوزستان به سمت تالاب ها و خلیج فارس در اولویت است.

به گزارش ایرنا محمد اسلامی عصر روز شنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از جاده مسدود شده اهواز - آبادان بیان کرد:اولویت نخست ما بر اساس تصمیمی که در دولت اتخاذ شده حفظ جان مردم و ایمن سازی راه ها در استان خوزستان است.
وی افزود: همچنین تخلیه مکان هایی که ایمن سازی آنها میسر نبوده برای حفظ‌ جان مردم در دستور کار قرار گرفته که در بسیاری از نقاط خوزستان این اقدام انجام شده است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: هدایت آب از جاده های در معرض سیلاب در خوزستان به سمت تالاب‌ها، رودخانه های بزرگ و خلیج فارس از دیگر اولویت ها برای بازگشایی مسیرهای مسدود شده است.
وی ادامه داد: ارزیابی و پرداخت خسارت وارده شده به مزارع و منازل شهری و روستایی خوزستان از دیگر برنامه‌های مهم ما در شرایط کنونی است.
اسلامی گفت: انتظار می رود بازسازی منازل تخریب شده و آسیب دیده توسط بنیاد مسکن سریع‌تر آغاز شود و در بخش راه ها نیز اقدامات لازم بر اساس برنامه زمان بندی شده صورت گیرد.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد:در خوزستان هنوز به مرحله بازسازی راه ها وارد نشده‌ایم چرا که تا آب فروکش نکند نمی‌توانیم اقدامی در این جهت صورت دهیم.
وی گفت:جاده اهواز - آبادان اکنون به صورت کامل زیر آب رفته و همکاران ما سعی دارند با 400 دستگاه و ماشین آلات سبک و سنگین با هماهنگی ستاد مدیریت بحران خوزستان، مسیر آب را از این محل منحرف کنند.
وی اضافه کرد: برای بازسازی منازل شهری و روستایی و کمک معیشتی استان های سیل زده اعتبارات لازم پیش بینی شده اما در خوزستان که هنوز در متن سیل قرار داریم نمی توانیم به صورت دقیق میزان خسارت ها و اعتبارات را پیش بینی کنیم.
اسلامی گفت: در سایر استان های که در معرض سیل قرار گرفتند ،بازسازی آغاز شده و جاده خرم آباد - معمولان- پلدختر که حدود 40 کیلومتر آسیب جدی دیده در دست بازسازی قرار دارد.
وی افزود: اکنون 10 پل بزرگ در استان های لرستان و ایلام در حال حمل و نصب است تا مشکلات تردد مردم برطرف شود.
وزیر راه و شهرسازی گفت: برای جاده‌هایی که در خوزستان مسدود شده مسیرهای جایگزین پیش‌بینی شده است.
وی بیان کرد:مردم خوزستان غیرتمندانه در کنار دستگاه های دولتی برای مهار سیلاب تلاش کردند و امید است با کاهش حجم آب بتوانیم اقدامات اولیه برای برآورد خسارت ها و نحوه بازسازی جاده های این استان را در دستور کار قرار دهیم.
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی که به همراه رییس جمهوری به خوزستان سفر کرده، عصر روز شنبه به همراه جمعی از مسئولان خوزستان از کمربندی غرب و شرق و جاده اهواز - آبادان که به دلیل طغیان رودخانه مسدود شده، دیدن کرد.
7152/ 6037
کد N2146089

وبگردی