آفتاب

سرمربی تیم فوتبال دختران ایران: به آمریکا فکر نمی کنم

سرمربی تیم فوتبال دختران ایران: به آمریکا فکر نمی کنم

تهران - ایرنا - سرمربی تیم زیر 19 سال فوتبال زنان ایران گفت: تمام تمرکزم به تیم ایران و موفقیت در رقابت های پیش رو است و به مربیگری در تیم های آمریکایی فکر نمی کنم.

«کتایون خسرویار» امروز(شنبه) در نشست خبری با خبرنگاران در مرکز ملی فوتبال افزود: به دلیل اینکه به سطح بالایی نرسیدیم حامی مالی خوبی نداریم و باید جایگاهی در آسیا و جهان داشته باشیم تا از تیم جوانان حمایت شود.
وی گفت: برای آمادگی و برگزاری اردوها، ٢٧ تا ٣٠ نفر را به تیم زیر 19 سال دعوت کردیم و پیش از این ٢ بازی با اردن داشتیم ولی باید بهتر از این بازی کنیم تا بتوانیم به تورنمنت های مختلف دنیا برویم.
سرمربی تیم جوانان زنان ایران درباره «ملیکا محمدی» دفاع وسط تیم ملی گفت: وی با مهارت هایی که دارد، توانایی بازی در جناح چپ و نیز وسط را دارد. البته حضور در نخستین تورنمنت برای او بسیار سخت بود اما هر روز با تمرینات مداوم مهارت خود را بیشتر ثابت می کند.
خسرویار ادامه داد: سوم اردیبهشت تیم عازم رقابت های می شود و بهترین ترکیب زیر ١٩ سال تیم ملی را از نظر بدنی، فکری و اعتماد به نفس در اختیار داریم و 2٠ نفری که به مسابقات اعزام می شوند بهترین های ایران هستند.
وی بیان کرد: تیم ملی کره جنوبی، ویتنام و لبنان همگروه های ایران در این مسابقات را به خوبی رصد کردیم تا بچه ها از نظر ذهنی آماده شوند. همچنین «حسین عبدی» سرمربی تیم نوجوانان مردان ایران در این مسابقات کنار کادرفنی است.
مربی تیم ملی زیر ١٩ سال زنان ایران یادآورشد: بازیکن ها با تیم های فوق العاده اروپایی بازی کردند و نتیجه گرفتند واز نظر روحی و روانی آماده اند و اگر از این گروه بالا نیایند دوباره به جای قبلی بازمی گردیم و در این صورت تمام سختی هایی که کشیدیم هدر می رود.
وی افزود: فوتبال زنان بسیار کند است و باید از ابتدا به مربیان و بازیکنان آموزش داد و به عبارتی باید از پایه شروع کرد.
وی با اشاره به مشکلات تعدادی از بازیکنان تیم زیر 19 سال گفت: «صوفیا عسگری» به دلیل مشکل ریوی نمی تواند در این رقابت ها حضور یابد و «ثنا صادقی» بازیکن تیم زیر 19 سال زنان ایران نیز در این نشست خبری گفت: حریفان ما بسیار قدر هستند و از زمانی که کادرفنی حرفه ای با تیم جوانان کار می کنند، فوتبال را خوب یاد گرفتیم و بازیکنان از نظر روحی، روانی و تمرینی آماده هستند.
«زهرا خدابخشی» دیگر عضو تیم جوانان زنان ایران اظهارداشت: بچه ها تصمیم گرفتند مزد زحمات خود را بگیرند و با توجه به اینکه اردوهای خوبی داشتیم و کادر فنی زحمات لازم را انجام دادند، 80 درصد توانایی صعود از مرحله گروهی را داریم.
وی گفت: اردوهای ما از تابستان سال گذشته به صورت پی در پی برگزار شد و تمرینات متفاوتی را پشت سر گذاشتیم ولی متاسفانه مشکل تکنیکی اعضای تیم بسیار بود و بیشتر زمان صرف اصلاح تکنیک بازیکنان شد.
وی افزود: به هر حال بازیکنان تازه وارد هستند و مفهوم فوتبال را به خوبی می فهمند. همانطور که بازی می کنند از آن لذت می برند. شاید نتیجه نگیریم اما بازی خوبی ارائه می دهیم.
مرحله دوم رقابت های قهرمانی فوتبال زنان زیر 19 سال آسیا که سهمیه بازی های المپیک 2020 ژاپن در آن توزیع می شود، از ششم تا دهم اردیبهشت ماه برگزار می شود و طبق برنامه ایران باید با ویتنام(میزبان)، کره جنوبی و لبنان به رقابت بپردازد.
ورزشی**9128**9029**9118**
کد N2145880

وبگردی