آفتاب

دسترسی دائمی به سبزی و میوه با استفاده از باغچه عمودی

دسترسی دائمی به سبزی و میوه با استفاده از باغچه عمودی

تهران - ایرنا - یک شرکت آمریکایی به نام IGWorks فناوری جدیدی موسوم به iHarvest را توسعه داده است که امکان رشد همزمان 30 گونه مختلف از سبزیجات و میوه‌ها را فراهم می‌کند.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری ساینس، این باغچه عمودی تنها به 0.23 متر مربع فضا نیاز دارد تا سبزیجات تازه از جمله گوجه‌فرنگی، فلفل و خیار و همچنین میوه‌هایی مانند توت فرنگی و هندوانه وحتی لوبیا را در طول سال در اختیار قرار دهد.
این باغچه عمودی از فناوری کشت هیدروپونیک بهره می‌برد که در آن به جای استفاده از خاک، گیاهان درون آب حاوی مواد غذایی و نگهدارنده کشت می‌شوند. با استفاده از این فناوری مدت زمان موردنیاز رشد گیاه نصف مدت زمان رشد آن در خاک است و آب مورد استفاده نیز به یک بیستم کاهش می‌یابد.
در این باغ عمودی به‌منظور ایجاد بستر رشد مناسب برای گیاهانی مانند خیار و کدو، از چوب‌پنبه استفاده می‌شود. عملکرد کل سیستم کاملا به‌طور خودکار انجام می‌شود و مجموعه‌ای از لامپ‌های LED طیف کامل نور را فراهم می‌کنند. بدین ترتیب با استفاده از این سیستم می‌توان چرخه روز و شب باغچه را به طور کامل کنترل کرد. سیستم پشتیبانی این باغچه نیز بسیار کم‌مصرف است و تنها 70 وات توان الکتریکی مصرف می‌کند.
برای تولید این باغچه یک کمپین Kickstarter راه‌اندازی شده و تا کنون نیمی از سرمایه لازم برای تولید انبوه آن تامین شده است. قرار است iHarvest برای اشخاصی که در کمپین شرکت کرده‌اند با قیمت 499 دلار و برای سایر اشخاص با قیمت 850 دلار عرضه شود.
علمی **9259**1485
کد N2145875

وبگردی