آفتاب

سینمای ۲۰۱۹ | چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم: دنیای پنهان

سینمای ۲۰۱۹ | چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم: دنیای پنهان

همشهری آنلاین -مهدی تهرانی: سومین فیلم از مجموعه انیمیشن «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم» در نخستین هفته اکران در ۴۲۵۹ سینمای آمریکای شمالی ۵۵.۵ میلیون دلار فروخت و بهترین افتتاحیه سال ۲۰۱۹ را رقم زد.

انیمیشن چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم ۳ (How to Train Your Dragon ۳) فیلمی در ژانر فانتزی به کارگردانی دین دبلوا است. این فیلم که ادامه‌ای بر فیلم چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم ۲ است، در ۱ مارس ۲۰۱۹ از سوی یونیورسال استودیوز منتشر شد.

  • قسمت اول انیمیشن:

داستان این فیلم که بر اساس رمانی از کرسیدا کوول نوشته شده است و دربارهٔ یک وایکینگ جوان بنام «هیکاپ» است که در سرزمینش مدام مورد حمله اژدهایان قرار می‌گیرد و مردم این سرزمین (وایکینگ‌ها) شجاعانه به جنگ با اژدهایان می‌پردازند؛ ولی هیکاپ توانایی جنگیدن با آنان را ندارد و حتی اگر هم داشته باشد، (به خاطر جثه کوچکش) اجازه ندارد اینکار را بکند. در این بین، اژدهایی وجود دارد بنام «خشم شب» که از همه اژدهایان دیگر خطرناکتر و وحشتناک تر است که هیچ وایکینگی تا بحال موفق به کشتن او نشده‌است. هیکاپ که پدرش رئیس وایکینگ‌ها است، یک شب که اژدهایان حمله کرده بودند، مخفیانه به کمین اژدهایی می‌نشیند و بطور اتفاقی یک خشم شب را بدام می‌اندازد و این اژدها به جایی دوردست می‌افتد.

رئیس قبیله وایکینگ‌ها برای جلوگیری از حملات اژدهاها با کشتی به جستجوی لانه اژدهایان می‌رود و در غیاب او هیکاپ به اصرار پدرش، در تمرین‌های اژدها کشی شرکت می‌کند و در این بین با خشم شبی که بدام انداخته بود، دوست می‌شود و اسم او را «بی دندان» می‌گذارد و با شناخت تدریجی نقطه ضعف‌های بی دندان موفق به شکست دادن اژدهایانی می‌شود که در زمین تمرین وجود داشتند. او بعدها می‌فهمد که اژدهایان اصلاً خطرناک نیستند و فقط برای بدست آوردن غذا به آنها حمله می‌کنند. هیکاپ در یکی از امتحانات در زمین تمرین مورد تهاجم یکی از اژدهایان خطرناک قرار می‌گیرد و بی دندان متوجه می‌شود و به کمک هیکاپ می‌آید و در زمین تمرین وایکینگ‌ها بی دندان را برای پیدا کردن لانهٔ اژدها اسیر می‌کنند و بهمراه بی دندان به لانه اژدهایان حمله می‌کنند. در آن زمان هیکاپ که می‌دانست در آنجا اژدهایی بزرگ زندگی می‌کند، بوسیله اژدهایان زمین تمرین به لانه آنها می‌رود و وایکینگ‌ها را می‌بیند که مورد تهاجم اژدهای بزرگ قرار گرفته‌اند و بی دندان را آزاد می‌کند و بهمراه بی دندان به جنگ اژدهای بزرگ می‌رود او را شکست می‌دهد و خود نیز پای چپ خود را از دست می‌دهد و می‌بیند که وایکینگ‌ها با اژدهاها دوست شده‌اند و بعد با استرید دوست میشود.

کد N2145729

وبگردی