آفتاب
مسوول لیگ زنان فدراسیون اسکواش:

حضور ملی پوشان لیگ را جذاب تر کرده است

حضور ملی پوشان لیگ را جذاب تر کرده است

تهران- ایرنا- مسوول لیگ زنان فدراسیون اسکواش گفت: امسال زنان ملی پوش اسکواش در چند تیم پراکنده شدند و رقابت ها جذابتر شده است.

«الهام رمضانی» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه 70 بازیکن در لیگ باشگاههای اسکواش زنان حضور دارند، افزود: رقابت بین دانشگاه آزاد و نامی نو اصفهان در هفته گذشته بسیار حساس و تنگاتنگ بود. این امر به دلیل حضور ملی پوشان در تیم های مختلف است.
وی ادامه داد: در این دوره از مسابقات لیگ اسکواش زنان، رقابت میان سه تیم اول دانشگاه آزاد، نامی نو اصفهان و ماتریس یزد است که اعضای تیم ها خیلی جوان هستند و پا به پای تیم های دیگر تجربه کسب می کنند. نمی توانم به صورت دقیق پیش بینی کنم که کدام تیم قوی تر است اما بازی ها نزدیک و هیجان انگیز بود.
مسوول لیگ زنان فدراسیون اسکواش بیان کرد: در مجموع 10 تیم در لیگ برتر، دسته یک و جام حذفی حضور دارند و هفته پایانی لیگ به صورت نیمه متمرکز و به طور همزمان برگزار می شود که باعث می شود پوشش خبری از مسابقات اسکواش گسترده تر شود و جامعه اسکواش به یک مناسبتی دور هم جمع شوند. بنابراین جذابیت برای همه تیم ها و لیگ زیاد است.
رمضانی در بخش دیگری از سخنانش به نبود «آیلی نیری» و «غزل شرف پور» در مسابقات قهرمانی سال 2019 آسیا (مالزی) اشاره کرد و افزود: این دو اسکواش باز به دلیل مشکلاتی که داشتند امسال در تیم ملی حضور ندارند. فدراسیون برای اعزام با محدودیت های اقتصادی روبرو شده و تنها 2 نفر را برای اعزام به این مسابقات انتخاب کردند. فرشته اقتداری بازیکن تیم دانشگاه آزاد و حدیث فرزاد بازیکن تیم نامی نو اصفهان از جمله ملی پوشان اعزامی به این رقابت ها محسوب می شوند.
وی با بیان اینکه بازیکنان حاضر در قاره آسیا از بهترین های این رشته در جهان هستند، گفت: در مسابقات قهرمانی آسیا کشورهایی چون هند و مالزی حضور می یابند که جزو برترین ها دنیا هستند. بنابراین مدال آوری برای ملی پوشان سخت است و همین که بازیکنان بتوانند یک یا 2 راند در این مسابقات بالا بیایند یک موفقیت محسوب می شود. همانطور که در دوره قبل این رقابت ها مردان توانستند با یک موفقیت حیرت آور در بخش تیمی در جایگاه سوم قرار بگیرند، زنان نیز 2 پله صعود داشتند. این امر خود یک موفقیت است و می تواند گام موثری برای موفقیت های بعدی ملی پوشان باشد.
لیگ اسکواش زنان از سال 90 آغاز شد و تاکنون ادامه دارد.
هفته دوم و سوم لیگ برتر و دسته یک اسکواش زنان 29 فروردین در باشگاه انقلاب تهران برگزار شد. 70 اسکواش باز در قالب 10 تیم در این رقابت ها حضور یافتند.
‎اراک اسکواش، نامی نو اصفهان، ‎فرش کاخ اران، ماتریس یزد، دانشگاه آزاد، فرش کاخ اران، ستارگان ‎ایکورت، کافه پاریس رشت، ‎کیا اسکواش قم و دانشگاه علوم و تحقیقات تیم های حاضر در این دوره از لیگ های برتر و دسته یک هستند.
ورزشی**9128**1067**
کد N2145564

وبگردی