آفتاب

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه جمعه تا صبح شنبه

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه جمعه تا صبح شنبه

تهران- ایرنا- تاکید جهانگیری بر لزوم برنامه ریزی برای مدیریت سیلاب‌های ورودی از کشور افغانستان، تصریح ظریف بر وحشت تروریست ها و حامیان آنان از نزدیکی کشورهای مسلمان، ابراز همدردی ایران با دولت، مردم و ارتش پاکستان درپی عملیات تروریستی اخیر در این کشور، تاکید رئیس مجلس لبنان بر نقش آفرینی ایران در منطقه به عنوان یک کشور تاثیرگذار، ابراز خرسندی رئیس مجلس سوریه از داشتن روابط مستحکم و حسنه با ایران و اعلام برگزاری همایش 'سپاس از ایران' در بغداد با حضور صدها شخصیت عراقی، ایرانی و لبنانی مهمترین خبرهای 12ساعت گذشته ایرنا بود.

اخبار داخلی
**********
* تهران- ایرنا- معاون اول رئیس جمهوری در تماس تلفنی با استاندار سیستان و بلوچستان بر لزوم برنامه ریزی برای مدیریت سیلاب‌های ورودی از کشور افغانستان تاکید کرد.
* تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه ایران با محکوم کردن حمله تروریستی اخیر در پاکستان، تاکید کرد: تروریست ها، افراطیون و حامیان آن ها از نزدیکی روابط کشورهای مسلمان وحشت دارند.
* تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عملیات تروریستی اخیر در جاده اوماره به گوادر را که منجر به جانباختن ١٤ تن از نیروهای نظامی و امنیتی پاکستان شد، به شدت محکوم و با دولت، مردم و ارتش پاکستان ابراز همدردی کرد.
* بیروت- ایرنا- امیر خجسته رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین تاکید کرد که رژیم صهیونیستی اکنون در محاصره نیروهای مقاومت در منطقه قرار دارد.
* مسکو- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه اعلام کرد: تحریم های یک جانبه آمریکا علیه ایران و روسیه تاثیری در روابط دو کشور نداشته و روابط دوجانبه نه تنها در حوزه نظامی بلکه در سایر زمینه های سیاسی، امنیتی و اقتصادی توسعه چشمگیری داشته است.
* تهران- ایرنا- منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پی اقدام اخیر شبکه اجتماعی اینستاگرام در حذف حساب‏ برخی کاربران ایرانی که مصداق نقض حقوق بشر و در تضاد با حقوق ملت‌ها است، این شبکه را ترک کرد.
* بیرجند- ایرنا- معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نگاه آمایشی یکی از راه هایی است که می تواند توسعه هنر را در مناطق کشور پایدار کند.
* تهران- ایرنا- محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در پیامی جان باختن 2 تن از جهادگران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اردبیل در جریان کمک رسانی به سیل زدگان استان لرستان را تسلیت گفت.

اخبار خارجی
**********
* بیروت- ایرنا- نبیه بری رئیس مجلس لبنان تصریح کرد که اکنون جمهوری اسلامی ایران قدرت برتر و به عنوان یک کشور تاثیرگذار در منطقه نقش آفرینی می کند.
* بغداد- ایرنا- رئیس مجلس ملی سوریه گفت: ملت ایران، ملتی بزرگ و پر افتخار است و ما از داشتن روابط مستحکم و حسنه با جمهوری اسلامی ایران بسیار خرسند و مفتخریم.
* بغداد- ایرنا- همزمان با سالروز تشکیل بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) در همایشی بزرگ در بغداد پایتخت عراق، از نقش ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنگ با داعش قدردانی می شود.
* تهران- ایرنا- تنی چند از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای به وزیر خارجه این کشور با انتقاد از تهدیدهای دولت ترامپ علیه دیوان بین المللی کیفری و قضات آن، خواستار احترام به نهادهای بین المللی نظیر این دیوان شدند.
* تهران- ایرنا- سناتور ارشد ایالت یوتا و نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2012 گفت که رفتار ترامپ باعث «انزجار» او است.
* تهران- ایرنا- نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که محبوبیت ترامپ پس از انتشار گزارش نتایج تحقیقات دخالت روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا به پائین ترین حد خود در سال 2019 رسیده است.
* تهران- ایرنا- یکی از نامزدهای مطرح دمکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا از مجلس نمایندگان این کشور خواست که فرآیند استیضاح ترامپ را آغاز کند.
* تهران- ایرنا- رهبر جریان صدر عملکرد فرقه‌های وهابی و حامیان داعش را عامل گسترش نفوذ آمریکا در منطقه و فروش جولان سوریه و قدس دانست.
* بیروت- ایرنا- روزنامه 'الاخبار' لبنان روز جمعه نوشت: ایمیل های سری از سفارت لبنان در واشنگتن به وزارتخارجه این کشور، جزئیات دیدارهای مسوولان لبنانی با مسوولان آمریکایی را در 8 روز پیش نشان می دهند.
* باکو- ایرنا- شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان گفت که این کشور و ایران همکاری های خود را در حوزه صنعت افزایش می دهند.
* تهران- ایرنا- همزمان با تظاهرات بازگشت فلسطینیان در شرق باریکه غزه دو حمله هوایی و زمینی از سوی رژیم صهیونیستی به این بخش تحت محاصره انجام شد.
* تهران- ایرنا- سفیر فرانسه در آمریکا گفت: پاریس و واشنگتن درباره توافقی الحاقی برای برجام بسیار پیشرفت داشتند اما ترامپ ناگهان با تصمیمی که یک شبه و بدون هیچ اطلاعی اخذ شد، خروج از این توافق را اعلام و همه را غافلگیر کرد.
* مسکو- ایرنا- رسانه های روسیه از جمله ریانووستی خبر داده اند که رهبر کره شمالی در نامه ای به رئیس جمهوری روسیه از وی خواسته است در راستای برقراری صلح در شبه جزیره کره به این کشور کمک کند.
* دهلی نو- ایرنا- سوشما سواراج وزیر امور خارجه هند با انتشار پیامی در حساب توییتری خود، خواهان خروج فوری شهروندان این کشور از شهر طرابلس پایتخت کشور لیبی شد.
* بیروت- ایرنا- شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که راه ما پیروی از مکتب ناب محمدی و هدف جهاد در راه خدا و نابودی رژیم صهیونیستی است.
* باکو- ایرنا- مرکز تجاری ایران در باکو همزمان با سفر رضا رحمانی وزیر صنعت ، معدن و تجارت کشورمان به جمهوری آذربایجان عصر روز جمعه افتتاح شد.
* تهران- ایرنا- صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) در گزارشی با اشاره به خسارات گسترده سیل ویرانگر اخیر در ایران تاکید کرد که برای کمک های ضروری به کودکان 9.8 میلیون دلار بودجه نیاز است.
* تهران- ایرنا- ویدیوی جدیدی که کمپین «أهل الوفاء للإغاثة» منتشر کرده است، کودکان فلسطینی را نشان می دهد که با «یاس» دختر سیل زده ایرانی همدردی می کنند.
* دمشق- ایرنا- بشار اسد رئیس جمهوری سوریه روز جمعه با الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و هیات همراه دیدار و گفت و گو کرد.
* نیویورک- ایرنا- وزیر خارجه آمریکا بار دیگر بر تداوم تحریم بر کره شمالی تاکید کرد و هرگونه تغییر در هیات مذاکراتی آمریکا با آن کشور را منوط به تصمیم دونالد ترامپ دانست.
* غزه- ایرنا- وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که 33 نفر روز جمعه در جریان تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی در شرق باریکه غزه زخمی شدند.
* تهران- ایرنا- دمکرات های کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا یک روز پس از انتشار گزارش کامل اما ویرایش شده 'مولر' خواستار انتشار متن کامل بدون سانسور آن شدند.
* تهران- ایرنا- رئیس جمهوری فرانسه در ادامه دخالت های این کشور در امور سوریه، با کُردهای سوری دیدار و حمایت خود را از این گروه اعلام کرد.
* تهران- ایرنا- واشنگتن پست گزارش داد: دلارهای سعودی در کنگره و لابی های سعودی در کاخ سفید؛ اجازه نمی دهند آمریکا دست حمایتش را از جنگ یمن بردارد.
* تهران- ایرنا- رئیس جمهوری آمریکا به دلیل نگرانی از افزایش احتمالی قیمت نفت و ناکامی در تحریم کشورهای ایران و ونزوئلا در گفت و گوی تلفنی با خلیفه حفتر فرمانده نیروهای شرق لیبی از نقش وی در تامین امنیت نفت این کشور تشکر کرد.
* بیروت- ایرنا- خطیبان جمعه مناطق مختلف لبنان بر ضرورت ادامه حمایت و پشتیبانی از مقاومت در سالروز کشتار قانا و اصلاح وضعیت اقتصادی این کشور تاکید کردند.
شبد**1953**1379
کد N2145325

وبگردی