آفتاب

گزارش یونیسف از خسارات سیل ایران

گزارش یونیسف از خسارات سیل ایران

تهران - ایرنا - صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) در گزارشی با اشاره به خسارات گسترده سیل ویرانگر اخیر در ایران تاکید کرد که برای کمک های ضروری به کودکان 9.8 میلیون دلار بودجه نیاز است.

به گزارش جمعه شب ایرنا، یونیسف در تارنمای رسمی خود نوشت: سیل ویرانگر در سه چهارم از استان های ایران زندگی 10 میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داده که از این میان دو میلیون نفر به شدت آسیب دیده و 500 هزار نفر نیز بی خانمان شده اند که نیمی از آن ها کودکان هستند.
براساس این گزارش، یکهزار مرکز بهداشتی و یکهزار مدرسه ویران شده یا به شدت آسیب دیده اند که این موضوع سبب محرومیت 100 هزار کودک از تحصیل و هزاران کودک دیگر از فوریت های بهداشتی شده است.
یونیسف در این گزارش با بیان اینکه تجهیزات واکسن از جمله 200 جعبه حمل واکسن و 100 جعبه نگهداری در دمای پایین شب گذشته وارد ایران شده، اعلام کرد که 80 یخچال واکسن نیز ارسال شده است.
این گزارش همچنین افزود که یونیسف برای کمک به کودکان آسیب دیده از سیل در ایران درخواست بودجه ای 9.8 میلیون دلاری کرده که هشت میلیون دلار آن هنوز تامین نشده است.
صندوق کودکان ملل متحد تاکید کرده که به محض تامین بودجه مورد نیاز، این سازمان ملزومات بهداشتی و تحصیلی و آب را خریداری می کند.
به گزارش ایرنا، ‌عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور اعلام کرد سیلی که از روزهای پایانی سال گذشته در استانهای مختلف کشور آغاز شده و هنوز هم برخی مناطق با آن دست به گریبان هستند، بین 30 تا 35 هزار میلیارد تومان خسارت در پی داشته است.
به گفته وی 25 استان و بیش از چهار هزار و 400 روستا در کشور درگیر پدیده سیل شدند.
شبد**9416**1379
کد N2145242

وبگردی