آفتاب

ایرنا خبرگزاری‌های آسیا را به همکاری‌های نوآورانه فراخواند

ایرنا خبرگزاری‌های آسیا را به همکاری‌های نوآورانه فراخواند

هانوی - ایرنا - نماینده خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در نشست هیات اجرایی اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) گفت: این خبرگزاری از همکاری‌های نوآورانه میان رسانه‌های آسیایی پشتیبانی می‌کند.

'غلامرضا نعمتی' روز جمعه در نشست اصلی هیات اجراییِ اوآنا با برشمردن ویژگی‌های خبر در دنیای امروز افزود: محصولات خبری در عصر شبکه‌های اجتماعی، به‌سرعت منتشر می‌شوند و اغلب، کوتاه و مبتنی بر ویژگی‌های چندرسانه‌ای هستند.
وی افزود: ما برای به‌اشتراک‌گذاری تجربه میان اعضای اوآنا، باید به اقدامات نوآورانه دست بزنیم و همکاریِ نزدیک‌تر میان اعضا را تشویق کنیم. بدین ترتیب، ما خواهیم توانست پابه‌پای آخرین تحولات صنعت رسانه پیش برویم.
نعمتی تاکید کرد: ایرنا از ابتکارهای جدید برای توسعه روابط بیشتر میان اعضای اوآنا پشتیبانی می‌کند. خبرگزاری جمهوری اسلامی با برگزاری چهل و سومین نشست هیات اجرایی اوآنا در تهران، در این مسیر گام برداشت و در آینده نیز به تلاش برای دست یافتن به این هدف ادامه خواهد داد.
هیات اجرایی اوآنا روز جمعه بندهایی از مقررات اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه را اصلاح کرد و بندهایی را نیز به آن افزود. بر اساس یکی از بندهای جدید، اعضای اوآنا در زمینه حق مالکیت معنوی با یکدیگر همکاری خواهند کرد.
در نشست امروز هیات اجرایی اوآنا، همچنین نتیجه رای‌گیری در زمینه مسابقه نوآوری در صنعت رسانه نیز اعلام شد. بر اساس رای اعضا، خبرگزاری‌های شینهوا (چین) و وی ان ای (ویتنام) به طور مشترک مقام اول را کسب کردند. هر دو خبرگزاری، تجربه خود در حوزه هوش مصنوعی را به مسابقه معرفی کرده بودند.
در حاشیه نشست هیات اجرایی اوآنا، نماینده ایرنا با شماری از مدیران و نمایندگان خبرگزاری‌های آسیایی دیدار و درباره توسعه همکاری‌های دوجانبه ر
رایزنی کرد.
شبد**9163*9122
کد N2145191

وبگردی