آفتاب
رئیس سازمان بسیج زنان در گفت وگو با ایرنا:

200 گروه جهادی بانوان در مناطق سیل زده خدمات ارائه می دهند

200 گروه جهادی بانوان در مناطق سیل زده خدمات ارائه می دهند

تهران- ایرنا- رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: در حال حاضر بیش از 200 گروه جهادی بانوان بسیجی در مناطق سیل زده به مردم این مناطق به ویژه زنان خدمات مختلفی ارائه می دهند.

«مینو اصلانی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا اظهار داشت: گروه های جهادی بانوان با حضور در مناطق سیل زده علاوه بر کمک هایی که به بانوان این مناطق سیل زده می کنند، در مشاوره، خدمات پزشکی و خدمات اجتماعی به بانوان از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.
وی ادامه داد: در استان های سیل زده تمام گروه های جهادی مشارکت جدی دارند تا بتوانند خدمات اجتماعی، فرهنگی و حتی مشاوره ای به زنان آسیب دیده از سیل داشته باشند و در صورت نیاز برای کمک به سیل زدگان به استان های دیگر نیز اعزام خواهند شد.
اصلانی با بیان اینکه به افرادی که در سیل اخیر از نظر روحی دچار بحران شده اند، مشاوره داده می شود، افزود: با توجه به اینکه هنوز ارائه خدمات مشاوره ای به این افراد ادامه دارد، آمار دقیقی از میزان مشاوره های انجام شده در دست نداریم اما استان ها در حال جمع آوری اطلاعات و آمار هستند.
وی به بخش دیگری از خدمات ارائه شده توسط بانوان بسیجی در مناطق سیل زده اشاره کرد و گفت: تاکنون چهار میلیارد تومان از کمک های نقدی و غیرنقدی مردمی جمع آوری شده است که با تهیه اقلام مورد نیاز در مناطق سیل زده توزیع می شود.
اصلانی ادامه داد: همچنین 35 تن اقلام خوراکی به مناطق سیل زده لرستان، خوزستان، گلستان و دیگر استان ها ارسال شده است. در این مناطق اقلام و لوازم مورد نیاز مردم سیل زده توزیع می شود که نمونه ای از این موارد 10 هزار بسته بهداشتی مختص بانوان، شیرخشک، البسه بانوان و پخت روزانه غذا حدود 15 هزار پرس بوده است.
به گفته وی در اردوگاه خوزستان 17 مهد قرآن با حضور 2 هزار و 850 نفر تشکیل شده است تا کودکان و نوجوانان با آموزش های قرآنی بیشتر آشنا شوند و موجب آرامش آنان شود.
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور اضافه کرد: یکی از برنامه های مهم بسیج زنان برای مردم آسیب دیده از سیل افزایش روحیه نشاط و امید است. به همین منظور برنامه های متنوعی برای مردم مناطق سیل زده اجرا می شود.
وی توزیع اسباب بازی، نمایش عروسکی، پخش فیلم و آموزش مهارتی زندگی را از دیگر برنامه های بسیج زنان عنوان کرد و افزود:به منظور حمایت بیشتر از بانوان، در بخش هایی از این استان های سیل زده، علاوه بر توزیع البسه ویژه بانوان، مشاوره های لازم به آنها داده می شود و آرایشگرهای زن نیز در این مکان ها به کار گرفته شده است.
اصلانی با بیان اینکه در روستاهای دورافتاده نیز بانوان بسیجی پرستار و پزشک خدماتی برای کنترل انواع بیماری ها را به عهده دارند، افزود: در استان خوزستان در اردوگاه هایی که برخی بیماری ها شیوع یافته بود، این بیماری ها ریشه کن شده است و امیدواریم با ادامه این طرح ها بتوانیم بخش عمده ای از مشکلات مردم را برطرف کنیم.
وی به اسکان افراد آسیب دیده در مناطق سیل زده توسط بسیجیان اشاره کرد و گفت: در 63 مرکز شامل ورزشگاه ها، مراکز بسیج، پادگان و اردوگاه ها تاکنون هزار و 214 خانوار و 13 هزار و 669 نفر اسکان داده شده اند.
اجتمام* 7268*1834
کد N2144965

وبگردی