آفتاب

فنونی‌زاده: استقلال باید بتواند به عنوان تیم اول صعود کند

فنونی‌زاده: استقلال  باید بتواند به عنوان تیم اول صعود کند

فنونی‌زاده اعتقاددارد استقلال هنوز شانس قهرمانی دارد و همه چیز در گرو بازی‌های رودرروی حریفان با یکدیگر است.

به گزارش ایلنا،مهدی فنونی‌زاده بازیکن سابق استقلال پیش‌بینی کرد که این تیم فصل آینده یکی از مدعیان قهرمانی خواهد بود. البته آبی‌ها این فصل هم از نظر مدافع سابق استقلال هنوز شانس قهرمانی دارند و همه چیز در گرو بازی‌های رودرروی حریفان با یکدیگر است.

 استقلال باید یک بازی سخت را مقابل الهلال برگزار کند. نظرتان چیست؟

فکر نمی‌کنم استقلال بازی سختی را مقابل الهلال در پیش داشته باشد. آنها بازی رفت را برده‌اند و الهلال از آنها می‌ترسد و این بزرگ‌ترین برگ برنده برای استقلالی‌ها است که بتوانند از آن برای پیروز شدن استفاده کنند.

 فکر می‌کنید چرا استقلال یک روند سینوسی دارد؟

این را باید از کادر فنی و مربیان پرسید که چرا استقلال چند هفته نتیجه نمی‌گیرد و چند هفته هم روی نوار پیروزی می‌افتد، آن هم بازی‌هایی را می‌برد که هیچ‌کس فکرش را نمی‌کند! این مسئله زیاد به سود استقلال نخواهد بود زیرا تیم باید همیشه در شرایط یکنواخت باشد.

 به نظرتان استقلال می‌تواند از گروهش در لیگ قهرمانان آسیا صعود کند؟

استقلال می‌تواند از گروهش صعود کند. آنها اگر بتوانند الهلال را شکست دهند و در تهران مقابل الدوحیل پیروز شوند صعودشان به دور بعدی قطعی خواهد شد. مهم‌ترین مسئله این است که استقلال بتواند به عنوان تیم اول صعود کند تا در مرحله بعدی در بازی بعدی میزبان باشد.

 استقلال می‌تواند قهرمان لیگ برتر شود؟

در فوتبال ایران نتایج خیلی شبیه هم است و با یک بازی، جدول بالا و پایین می‌شود. استقلال بازی‌های آسان‌تری را نسبت به سایر رقیبانش در پیش دارد و با توجه به اینکه تیم‌های بالای جدول همگی بازی رودررو با یکدیگر دارند، این بهترین فرصت است که استقلال از آن استفاده کند.

 فکر می‌کنید چرا استقلال در پنج سال اخیر نتوانسته قهرمان شود؟

دلیل عمده‌ای وجود دارد. تغییرات مداوم در مدیریت، همچنین تغییر زیاد بازیکنان در فصل‌های مختلف مهم‌ترین عوامل هستند. پرسپولیس را ببینیم هر سال کمترین ریزش را دارد و سعی می‌کند که زیاد تغییرات در تیمش ایجاد نکند. استقلال هم باید همین‌گونه باشد تا تیمش هماهنگ‌تر و منظم‌تر باشد. البته من فکر می‌کنم استقلال فصل آینده یکی از بهترین تیم‌های ایران باشد زیرا شفر دیگر آشنایی کامل به فوتبال ایران دارد و این مسئله به او کمک خواهد کرد تا بتواند اهدافش را در استقلال پیاده کند. استقلال بازیکنان جوان و خوبی هم دارد که قطعا فصل آینده باتجربه‌تر هستند و می‌توانند به تیم کمک کنند. در کل به آینده استقلال خیلی خوش‌بین هستم.

 مربی تیم ملی هم هنوز انتخاب نشده است. نظرتان چیست؟

به نظر من مربی تیم ملی باید هرچه زودتر معرفی شود. ما یک فیفادی را از دست داده‌ایم و این برای فوتبال ما خوب نیست زیرا در این تاریخ‌ها می‌توانیم بازی‌های دوستانه زیادی را برگزار کنیم اما فکر می‌کنم که فدراسیون تمام تلاشش را می‌کنند تا هرچه زودتر مربی موردنظرش را انتخاب کند.

 

 

کد N2144864

وبگردی