آفتاب

پیروزی انقلاب مرهون مساجد بود

پیروزی انقلاب مرهون مساجد بود

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان قم عنوان کرد: امروزه با توجه به تبلیغاتی که در فضای مجازی برعلیه ما می‌شود، باید برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب ابتدا مردم را جذب مساجد کنیم.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سعید روحانی پنج شنبه ۲۹ فروردین در نشست علمی تخصصی اساتید قرآنی با موضوع "نقش جامعه قرآنی در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی با محوریت مساجد" که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: پیروزی انقلاب مرهون مساجد بود.

[p]وی افزود: امروزه با توجه به تبلیغاتی که در فضای مجازی برعلیه ما می‌شود، داریم به دوران اولیه پیش از انقلاب برمی گردیم؛ لذا برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب باید ابتدا مردم را جذب مساجد کنیم و سپس القای آموزه های قرآنی را انجام دهیم.

[p]مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان قم ادامه داد: ابتدا باید مشخص کنیم وظیفه جامعه قرآنی در خصوص تحقق گام دوم انقلاب چیست؟ جهت گیری فعالیت های قرآنی در مساجد چه باشد؟ نقش قرآن و مساجد در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب چیست؟ ما در گام دوم انقلاب چگونه عمل کنیم که نقش مساجد تقویت شود؟

[p]وی اضافه کرد: بیانیه گام دوم بسیار مهم و تعیین‌کننده است و مقام معظم رهبری با استفاده از روح ناب قرآن و کلام معصومین این بیانیه را به ما ارائه دادند.

[p]روحانی اظهار کرد: تمام سرفصل هایی که رهبری در بیانیه گام دوم گفتند باید در مساجد محقق شود و این اقدام بر عهده جامعه قرآنی است؛ این امر بزرگ فراتر از کلاس های آموزشی قرآن در مساجد است هرچند باید این مهم هم باشد اما صرف آموزش های قرآنی وبرپایی منبرها کفایت نمی کند و تمام این سرفصل ها باید در مساجد دیده شود.

[p]وی خاطرنشان کرد: ۲۴ هزار کانون فرهنگی وهنری مساجد، ۱۲ هزار کتابخانه و ۱۵۰۰ خانه نور در کشور داریم که کتابخانه و مرکز تخصصی قرآن است و دو هزار مربی قرآنی داریم اما با همه اینها گاهی شاهد هستیم که در مساجد درخصوص فراگیری قرآن آنگونه که باید عمل نمی شود و ما در این خصوص راهکار می خواهیم.

[p]
انتهای پیام

کد N2144830

وبگردی