آفتاب
در دیدار حناچی؛

سفیر ایران: شرایط عراق مستعد همکاری در حوزه شهرداریهاست

سفیر ایران: شرایط عراق مستعد همکاری در حوزه شهرداریهاست

بغداد - ایرنا - 'ایرج مسجدی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد گفت: عراق ظرفیت بسیار بالایی برای جذب همکاری در زمینه های مرتبط به حوزه شهرداری ها و شرکت های مرتبط ایرانی دارد.

به گزارش ایرنا، 'پیروز حناچی' شهردار تهران و 'شهربانو امانی' عضو شورای اسلامی شهر تهران روز پنجشنبه در محل سفارت ایران در بغداد، با ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کردند.
مسجدی در این دیدار با تشریح موفقیت های عراق در سالهای اخیر در زمینه شکست تروریسم و گسترش امنیت و ثبات، فضای بازار کار و سرمایه عراق را برای حضور هر چه جدی تر شرکت های ایرانی در عرصه های مختلف بازسازی و توسعه عراق بسیار مناسب دانست.
وی همچنین با اشاره به تجربیات و توانمندی های شهرداری های ایران بویژه شهرداری کلان شهر تهران از جمله در حوزه مدیریت و خدمات شهری، پسماند، مترو و مرمت آثار تاریخی، تلاش برای ایجاد زمینه های همکاری میان این شهرداری با شهرداری بغداد را برای تقویت هر چه بیشتر روابط دو کشور موثر دانست.
در این دیدار همچنین در خصوص ابعاد مختلف همکاری شهرداری تهران در تسهیل و خدمات رسانی به زائران ایرانی و غیر ایرانی در ایام اربعین حسینی (ع) بحث و بررسی شد.
سفیر ایران در این دیدار با اشاره به اهمیت بحث اربعین گفت: دولت و مردم عراق با برنامه ریزی و میزبانی بسیار خوب هر سال پذیرای بیش از 14 میلیون زائر اربعین و از جمله نزدیک به سه میلیون زائر ایرانی هستند و جمهوری اسلامی ایران نیز سعی می کند در کنار برادران عراقی این امر را تسهیل کند.
وی خدمات شهرداری در اربعین را بسیار موثر و مفید دانست و گفت: نهادهای ایرانی تا زمان تکمیل ساختارهای و زیرساخت های لازم در عراق برای خدمات رسانی کافی به این حجم از زائر حسینی که در یک دوره بسیار کوتاه زمانی وارد کربلا شده و از آن خارج می شوند، به طرف عراقی کمک می کنند تا زائران ایرانی با مشکلات کمتری بتوانند این سفر زیارتی را انجام دهند.
پیروز حناچی شهردار تهران نیز با تشریح توانمندی ها و زمینه های همکاری مجموعه تحت مدیریت خود و نیز شرکت های همکار با شهرداری برای فعالیت و همکاری با طرف عراقی، برای کمک لازم به تسهیل زیارت اربعین بویژه از طریق تشویق و ساماندهی گروههای مردمی اعلام آمادگی کرد.
'شهربانو امانی' نیز طی سخنانی، اقدامات شورای پنجم را در تدوین قوانین و تامین شفافیت لازم در مشارکت و فعالیت شهرداری تهران در موضوع اربعین را تشریح و آمادگی شورای اسلامی شهر تهران را برای همکاری همه جانبه در این زمینه اعلام کرد.
شهردار تهران و هیات همراه چهارشنبه شب به دعوت رسمی 'ذکری علوش' همتای بغدادی خود برای گسترش همکاری ها بین بغداد و تهران به پایتخت عراق سفر کرده است.
خاورم*2**380*
کد N2144684

وبگردی