آفتاب
رییس بنیاد مستضعفان:

امسال 35 میلیارد تومان وام اشتغالزایی برای استان های سیل زده اختصاص یافت

امسال 35 میلیارد تومان وام اشتغالزایی برای استان های سیل زده اختصاص یافت

تهران - ایرنا - رییس بنیاد مستضعفان گفت: با اختصاص 10 میلیارد تومان اعتبار مازاد، امسال 35 میلیارد تومان وام اشتغالزایی برای هر یک استان های سیل زده اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا از بنیاد مستضعفان، « محمد سعیدی کیا » با اشاره به سهمیه 25 میلیارد تومانی وام‌های اشتغالزایی برای توسعه مناطق محروم در استان‌ها افزود: برای آسایش و آرامش مردم سیل زده سهمیه این استان ها امسال 10 میلیارد تومان افزایش یافت.
وی با بیان اینکه در کنار خسارات سیل، شاهد برکاتی نیز بودیم از تأمین منابع آبی تا همدلی و اتحاد مردم، اظهار داشت: امیدوارم خداوند متعال به همه خانواده‌هایی که عزیزی را از دست داده اند صبر بدهد و همه مسوولان کشور نیز به گونه‌ای رفتار کنند که همه از این برکات بهره‌مند شوند.
در ادامه در مورد کمک‌های این نهاد انقلابی به سیل زدگان گفت: در این حادثه همه زیرمجموعه‌های بنیاد از جمله بنیاد علوی و سازمان اموال و املاک و ادارات کل استان‌ها برای کمک به سیل زدگان فعال بودند و علاوه بر توزیع ملزومات ضروری و موردنیاز، بنیاد مستضعفان مسوولیت تامین سیمان بازسازی واحد‌های مسکونی را پذیرفت که حدود آن 400 هزار تن سیمان برآورد شده است.
رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی یادآورشد: علاوه بر کمک‌هایی که تاکنون ارسال شده، 40 هزار تخته موکت - فرش و پتو نیز به تدریج به مناطق سیل زده ارسال خواهد شد.
وی در ادامه به بزرگترین مزرعه کشت زیتون در زمین 700 هکتاری جنوب شرقی پایتخت به عنوان پروژه کشاورزی سرخه حضار اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح ضمن ایجاد اشتغال و رونق تولید، بهره وری قابل توجهی از امکانات و منابع آبی موجود خواهیم داشت.
سعیدی کیا افزود: شاخص های بهره وری را هرچه بیشتر بالا ببریم براساس نظر و فرمایش مقام معظم رهبری شاهد رونق تولید بیشتری خواهیم بود، ضمن اینکه قسمت‌های عمده‌ای از درآمد‌های واحد‌های اقتصادی این نهاد انقلابی صرف محرومان و مستضعفان جامعه می‌شود و این باعث خوشحالی ما است.
به گزارش ایرنا، بر اثر بارش شدید باران و جاری شدن سیل در اواخر سال گذشته در برخی از استانهای جنوبی و استان های گلستان و مازندران خسارت زیادی به مردم این مناطق وارد شد و بر اثر این حادثه 76 نفر از هموطنان در این استان ها جان خود را از دست دادند.
شبک**1108**1392
کد N2144652

وبگردی