آفتاب
نخستین روز جشنواره جهانی فجر ؛

آغاز «دارالفنون» با کارگاه‌های فیلمنامه نویسی نغمه ثمینی

آغاز «دارالفنون» با کارگاه‌های فیلمنامه نویسی نغمه ثمینی

تهران - ایرنا - بخش «دارالفنون» در سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر با 2 کارگاه فیلمنامه‌نویسی با حضور مهران کاشانی و نغمه ثمینی آغاز به کار کرد.

به گزارش روز پتجشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از جشنواره جهانی فیلم فجر، پنجشنبه 29 فروردین ماه و در نخستین روز از سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ساعت 9:30 کارگاه فیلمنامه نویسی بخش «دارالفنون» با حضور مهران کاشانی و نغمه ثمینی در سالن های شماره 3 و 4 چارسو آغاز شد و هنرجویان تا ساعت 16 با حضور در این کارگاه ها با اصول فیلمنامه نویسی آشنا می شوند.
پس از پایان کارگاه، برنامه گردش شبانه با حضور هنرجویان و استادان کارگاه از ساعت 17 تا 22 برگزار می شود.
مهران کاشانی فیلمنامه‌نویس و کارگردان است که فیلمنامه های «آواز گنجشک ها» و «آن سوی ابرها» از جمله نوشته های او است.
نغمه ثمینی فیلمنامه‌نویس، نمایشنامه‌نویس هم نگارش فیلمنامه هایی چون «خون بازی» و «شهرزاد» را برعهده داشته است.
به گزارش ایرنا، سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر 29 فروردین تا 6 اردیبهشت در پردیس سینمایی چارسو برپاست. جشنواره امسال شامل بخش های متنوعی؛ از جمله بخش های اصلی سینمای سعادت، جلوه گاه شرق و جام جهان نما، بخش های جنبی نمایش فیلم‌های کلاسیک مرمت شده، مستند زیر ذره‌بین، شاخه‌های زیتون (پنجره‌ای به دنیای اسلام)، مروری بر آثار سینمای چین، مروری بر آثار سینمای آلمان، نمایش فیلم‌­های کمدی معاصر، نمایش‌های ویژه – بهترین کشورها و بازار فیلم است.
افزون بر این برنامه های مختلفی، چون دارالفنون (اردوی استعدادیابی با حضور فیلم­سازان جوان ایران، منطقه و جهان)، نشست‌­های دانشگاهی، کارگاه­‌ها و سمینارهای آموزشی و بزرگداشت­‌ بزرگان سینمای ایران نیز همزمان با 9 روز جشنواره برگزار می شود.
فراهنگ ** 9246 ** 1355
کد N2144517

وبگردی