آفتاب

تشریح اوضاع شهرستان الیگودرز پس از سیل از زبان نماینده آن

تشریح اوضاع شهرستان الیگودرز پس از سیل از زبان نماینده آن

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کم توجهی برخی مسئولین به سیل‌زدگان الیگودرز، خاطرنشان کرد که این بی‌توجهی موجب افزایش خسارات وارده به مردم خواهد شد.

محمد خدابخشی در گفت و گو با ایسنا،با اشاره به سیل شهرستان الیگودرز و خسارات وارد شده به زیر ساخت‌های این شهرستان با تاکید براین‌که «به دنبال سیل در الیگودرز خسارت های زیادی به  حوزه های مختلف شهرستان وارد شده است» اظهار کرد: یکی از شهرهای در گیر سیل شهرستان الیگودرز بوده است که در این شهرستان بیش از سیصد روستا دچار خسارت شدند، 350کیلومتر از جاده ها شهرستان تخریب شده و بسیاری از پل ها را آب برده است،با توجه به سفر معاون وزیر راه و بازدیدهای میدانی  ستاد مدیریت بحران براورد شد که بیش از 169 میلیارد تومان به جاده های الیگودرز خسارت وارد شده است.

وی افزود:ما در حوزه کشاورزی و همچنین در زمینه پرورش ماهی متحمل خسارت های زیادی شده ایم ،سه هزار تا سه هزار و 500 تن ماهی پرورشی از دست داده‌ایم و شاهد تخریب مزارع پرورش ماهی، کندو های عسل ،مزارع ،کانال‌های انتقال آب ، جاده های میان مزارع  و همچنین شاهد تلف شدن بسیاری از دام های روستایی بوده‌ایم،به دلیل سیل و هم به دلیل مسدود بودن جاده ها و نرسیدن علوفه دام های زیادی در روستاهای مختلف تلف شده‌اند.

وی تصریح کرد: در حوزه‌های زیر ساختی دیگر هم آسیب‌های جدی به این شهرستان وارد شده است ،زیر ساخت های مخابراتی و شبکه توزیع برق به خصوص در محور الیگودرز به شول آباد دچار آسیب جدی شده است.در این محور الیگودرز به شول آباد  دکل های زیادی به موجب رانش زمین و به دلیل ریزش کوه از بین رفته‌اند وبه تاسیسات انتقال آب شرب نیز خسارت هایی وارد شده است ،بر اساس آمار بنیاد مسکن شهرستان نزدیک به سه هزار و 500 واحد مسکونی تخریب شده و یا نیاز به بازسازی دارد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با تاکید براین‌که «بیش از هزا رو 500 میلیار تومان به شهرستان الیگودز خسارت وارد شده است» عنوان کرد: به دلیل این‌که عمده این خسارت‌ها در روستاهای الیگودرز بوده و  در همین روستاها زیر ساخت مخابراتی تخریب و جاده ها مسدود شده است، مردم امکان ارسال تصاویر خسارت‌ها و بیان مسائل مشکلات خود به مسئولین را در فضای مجازی نداشتند و به همین دلیل صدای این مردم محروم کمتر به گوش مسئولین رسید.

وی با تاکید براین‌که «عمده خسارت‌ها در دو بخش زز و ماهرو و ذلقی بوده است» ،اظهار کرد: مهم‌ترین شاخص در خصوص ارزیابی بحران ها شاخص های مرتبط با جان انسان‌هاست ،در شهرستان الیگودرز ۵ نفر جان خود را از دست دادند که بیشترین تعداد کشته شدگان در بین شهرستان های استان لرستان است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد برخی مسئولین در بسیج امکانات کافی برای کمک به برخی مناطق آسیب دیده اظهار کرد: در دو منطقه زز و ماهرو و ذلقی الیگودرز شاهد بیشترین مشکلات بودیم در صورتی که کمترین توجه به این مناطق صورت گرفته است.

وی با تاکید بر لزوم پاسخگویی وزیر کشور و ستاد مدیریت بحران در خصوص برخی مناطق سیل زده بیان کرد: من به عنوان نماینده مردم الیگودرز که بار ها مشکلات این مردم را به مسئولین انتقال دادم از عملکرد مدیریت بحران کشور انتقاد دارم. باید در این زمینه  پاسخگو باشند.

انتهای پیام

کد N2144492

وبگردی