آفتاب

دختر ارومیه ای جایزه مسابقه نقاشی اسپانیا را کسب کرد

دختر ارومیه ای جایزه مسابقه نقاشی اسپانیا را کسب کرد

ارومیه - ایرنا - مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی گفت: «سانا صدقی» هنرمند خردسال 6 ساله ارومیه ای جایزه نخست مسابقه بین‌المللی نقاشی و پوستر بنیاد صلح و همکاری اسپانیا را کسب کرد.

جواد زاهدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این مسابقه با موضوع «به ستاره‌ها؛ آینده‌ دنیا نگاه کنید» برگزار شد، افزود: «صدقی» در بخش نقاشی این مسابقات بین المللی موفق به کسب جایزه نقدی و تقدیرنامه نماینده سازمان ملل متحد و دیپلم افتخار شد.
وی بیان کرد: این مسابقه که با همکاری دفتر امور فضایی سازمان ملل متحد (یونوسا) برگزار شد، تلاش داشت آگاهی نسل جدید را در مورد موضوع‌های اجتماعی پیرامون طبیعت جهان با کمک سلاح قدرتمند آموزش بالا ببرد.
وی ادامه داد: «هاجر شفی زاده و فاطمه حسینی» 2 نوجوان 14 ساله از مرکز فرهنگی هنری کانون قره‌ ضیاء الدین دیپلم افتخار مشترک در بخش نقاشی دیواری و تقدیرنامه نماینده سازمان ملل متحد را کسب کردند.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی گفت: همچنین «ثریا پسوه‌ای و دیلان قهرمان‌پور» 2 نوجوان 15 ساله از مرکز فرهنگی هنری شماره 2 کانون مهاباد نیز دیپلم افتخار مشترک در بخش نقاشی دیواری و تقدیرنامه نماینده سازمان ملل متحد را از آن خود کردند.
به گزارش ایرنا در مسابقه بین‌المللی نقاشی و پوستر بنیاد صلح و همکاری اسپانیا سه هزار و502 اثر از 34 کشور جهان شرکت داده شده بود؛ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 234 اثر نقاشی، پوستر و نقاشی دیواری اعضای خود را به این مسابقه بین‌المللی هنری در اسپانیا ارسال کرده بود.
26 اثر از اعضای مراکز کانون استان در سه بخش نقاشی، پوستر و نقاشی دیواری به دبیرخانه مسابقه ارسال شد که با اعلام نتایج داوری از مجموع این تعداد سه اثر از اعضای کانون آذربایجان غربی در میان آثار برگزیده به چشم می خورد.
هشت نفر از اعضای مراکز کانون کشور موفق به افتخارآفرینی در این رقابت شدند که پنج نفر از این تعداد از اعضای مراکز کانون استان آذربایجان غربی هستند.
فراخوان مسابقه نقاشی و پوستر اسپانیا در سال 2017 منتشر شد و در آوریل 2019 اسامی برگزیدگان انتشار یافت.
7156/3072
کد N2144367

وبگردی