آفتاب
دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور:

خیرین بیش از 6 هزار میلیارد تومان به حوزه سلامت کمک کردند

خیرین بیش از 6 هزار میلیارد تومان به حوزه سلامت کمک کردند

تهران -ایرنا- دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور گفت: این مجمع از حدود 10 سال پیش در جلسه ای درحضور مقام معظم رهبری تشکیل شد و تا پایان سال 96، خیرین بیش از 6 هزار میلیارد تومان به حوزه سلامت کمک کردند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از وزارت بهداشت، حسینعلی شهریاری در دیدار مدیران مجمع خیرین سلامت کشور با وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، افزود: بعد از درگذشت سید رضا نیری که خدمات ارزشمند و خالصانه ای در مجمع خیرین سلامت داشت، مسئولیت به من رسید و در شش ماهه اول سال گذشته، خیرین حدود 400 میلیارد تومان در حوزه سلامت مشارکت داشتند.
وی تصریح کرد: از روزی که این مسئولیت را پذیرفتم، تلاش کردیم که خیرین را برای سرمایه گذاری در حوزه های پیشگیرانه، پژوهشی و بهداشتی ترغیب کنیم، البته تصمیم با خود خیرین سلامت است، اما توصیه ما به خیرین سلامت در استان ها این است که موازی کاری با دانشگاه های علوم پزشکی نشود و با آنها هماهنگی کاملی وجود داشته باشد.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به افزایش مشارکت بانوان در مجمع خیرین سلامت کشور، گفت: تاکنون در 54 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی ، شورای زنان مجمع خیرین سلامت تشکیل شده است و زنان، انگیزه زیادی برای کار کردن دارند.
شهریاری از ایده وزیر بهداشت مبنی بر اینکه هر معاونت وزارت بهداشت باید رویکرد اجتماعی باشد تقدیر کرد و افزود: هر کجا که خیرین وارد کار شدند، هزینه تمام شده مراکز بهداشتی و درمانی، نصف قیمت پیمانکاران و دولت است و کیفیت کار نیز بالا است.
دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور تاکید کرد: در دانشگاه های علوم پزشکی باید به خیرین عزت و احترام گذاشته شود و آنها انتظار دارند که مسئولان، حرمتشان را نگه داشته و حرف هایشان را گوش کنند چون خیرین به حوزه سلامت کمک می کنند و هیچگاه رقیب دولت نیستند.
اجتمام**2181**1601**
کد N2144258

وبگردی